Det är ett farligt jobb man har

I alla fall om man har en dålig rygg. Trots att jag tänkte extra mycket på min rygg den här veckan och försökt att inte springa runt så mycket utan istället använda sparkcyklarna, tänkt mer på att höja sängarna vid morgonhygien och bäddning, mer ergonomiska lyft... jaa, trots allt så börjar det kännas i ryggen nu. Fast, jag har jobbat extremt mycket den här veckan också, så det är väl inte så konstigt när allt kommer omkring. Tror dessutom jag sträckte nån muskel idag, för jag har haft ont i sidan (uppe vid revbenen av alla ställen) sedan mitt på dagen. Trist! Hoppas det gått över tills imorgon.

Arbetsdagen har trots allt gått bra, och jag har jobbat och skrattat mycket som vanligt! Ikväll var det jag, I och M som jobbade inne och vi har verkligen haft roligt! Tänk om alla arbetsdagar kunde vara så :)

Min lilla fisrumpa har åkt på både ögon- och öroninflammation, stackarn! Var där idag under de 90 minuterna rast jag hade på eftermiddagen (jag som hade tänkt kurera ryggen i massagefåtöljen och njuta av lugnet....), och usch. Man får lite ont i hjärtat, trots allt, när barnen är sjuka. Har aldrig sett Celia så dålig förut tror jag! Men, det blev ju lite bättre när jag & Anders till slut hade lyckats få i henne lite alvedon så värken i öronen släppte lite i alla fall. Mammas hjärta <3 Men nu har hon tydligen mått rätt skapligt under kvällen, och tog en ny dos alvedon utan protester innan sänggåendet. Skönt! Hoppas nu bara att hon får sova riktigt i natt.

Själv ska jag gå och ta en värktablett, torka håret och kladda in massa Mary Kay i ansiktet, sen blir det sängen så man orkar med en ny arbetsdag imorgon. Och jag saknar min kamera.... imorgon MÅSTE jag  fota!


Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Ja, var försiktig med lyften. Hua. Så lätt att man lyfter fel och förvärrar den värk man har.



Ett husmorstips, smör i örat och vadd efter det hjälper mot öronvärk. Lindrar iallafall.

Hoppas hon blir bättre snart. Fy sjuttan, inte alls roligt att vara dålig.

Stackars liten.

2010-11-04 @ 21:58:45
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

=) Jo de vet jag. Men de brukar gå av rena farten då det är blandade bilder på minneskortet, de är barnen och de är utebilder i samma svep. haha.



Sen vet ja inte om de skulle göra så mycket skillnad. Då allt går segt, inte bara ladda upp.

Men man kan ju alltid pröva det :) Haha, om ja kommer ihåg att ändra inställningarna ;)

2010-11-05 @ 18:58:07
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0