Today is a bad back-day

Fy fan för min rygg just nu! Har haft ont ända sedan jag vaknade imorse, sån där dov, molande värk som sitter nere i ryggslutet. Inte gör det saken bättre att jag har mensvärk också, tvärtom, det gör det hela 15 gånger värre!

Just nu är min rygg BILLIG, minst sagt. Jag var i alla fall ner och sågade ved imorse eftersom att det kändes som att man var en naken eskimå i en iglo imorse! Det gick bra till en början, kände inte av värken så himla mycket utan det molade lite bara. Sågade väl i kanske en 30 minuter eller nåt i den stilen, och sen small det till! Fick nå konstiga ilningar i ryggen och fick riktigt ont. Bara att hålla i sågen kändes jobbigt, så det var bara att sluta på en gång och gå upp igen. Fick ju till lite ved i alla fall, och nu har jag eldat så det är varmt och skönt här. Har kvar lite ved till ikväll också, om det skulle behövas en brasa till.

Men det värsta, vet ni vad det är? Jag har suttit här med ryggvärk hela dagen och sett ut på snön som fallit utanför fönstret. Och det har ju bara fortsatt och fortsatt, timme efter timme! Nu verkar det äntligen ha gett sig, men det är inte lite snö som har kommit, och att gå ut och skotta bort de (minst) 15 centimetrarna snö känns som ett oöverstigligt hinder. Jag kan bara ana hur ont jag kommer få sen :/ Kommer antagligen vara helt död i hela kroppen och inte klara av att göra nånting, samtidigt som jag inte kan vara stil för att värken irriterar så mycket. Kroppen blir liksom rastlös, på samma gång som den är slö. Svårt att förklara. Ungefär som en miljon ettriga små myror som kryper runt i ryggen och killar på ryggraden, speciellt strax ovanför svanken!

Nej, nu klagar jag mycket och det är inte kul att läsa. Förlåt! Men jag var bara tvungen att få tycka synd om mig själv en stund, för jag blir så less ='( Tänk vilken dröm det vore att få ha en hel dag utan värk! Det var länge sen sist...


Länkar också till ett tidigare inlägg, för er som är nya på bloggen och inte vet varför jag har så mycket ryggvärk.
 


Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0