Svar till Anna

Ja, laktosen var det första vi tänkte på eftersom hennes pappa har problem med det också. För tillfället äter hon bara laktosfritt hemma hos sin pappa, men det blir inte bättre. Hemma hos mig så har jag provat att ha allt med laktos precis som vanligt, men det blir ingen skillnad. Så vi har nästan uteslutit det nu, vi själva alltså, utan att nån läkare ens lyft ett finger för att kolla det.

När vi påpekade det för 10 månader sen hos den gamla bvc-läkarn så fick vi till svar att hon var för liten för att dom skulle kunna testa henne för laktos "för det kan växa bort med åren", och sen var det inget mer med det. Så även om det var laktosen som spökade där och då (både jag & Anders uteslöt laktosen helt ur mat på en gång för att testa) så har vi ändå inte märkt nåns skillnad på om dricker vanlig mjölk/laktosfri mjölk eller om hon äter/inte äter mat med laktos.  Så det måste ju nästan vara nåt annat, tycker vi.


Marie -skönt att höra att den nya är bra! Då känner jag mig lite lugnare inför fredagen... lite jobbigt att inte kunna vara med själv och fråga saker!


Såhär tycker vi
Postat av: Anna-SSK

Laktos är inte det samma som mjölkprotein. Undviker man mjölkprodukter helt (alla mjölkprodukter) under några månader så brukar sådant ge med sig.

2010-03-03 @ 21:21:34

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0