J'aime le soleil!

Idag lyser solen igen och gårdagens "kaosväder" är som bortblåst. Ja, det var nog just det rätta uttrycket också, med tanke på stormen som var här igår kväll. Ett tag var jag säker på att fönsterrutorna skulle blåsa bort! Och sen, lika fort som det började storma så slutade det och blev kavlugnt. Det är bra konstigt det här med väder...


I natt när jag gick och la mig så uppdagade jag en hemsk sak! Väggarna här i huset är nog verkligen flortunna, för jag hörde klart och tydlgt hur grannen drog rejäla timmerstockar! Herregud vilka snarkningar. Att jag inte hört dom tidigare måste ju vara ett under. Och jag som inte kan sova när jag hör nån som snarkar...

Vaknade i alla fall pigg och glad vid 8-tiden men drog mig i sängen en stund innan jag klev upp. Har såklart sett på Dr Phil och intagit frukost -juice, ägg och smörgås blev det idag. Har ringt lite samtal, har bl.a. pratat med mamma och BVC-sköterskan i Bispgården. På fredag ska Celia ÄNTLIGEN få träffa BVC-läkarn angående sin mage. Det är verkligen på tiden!!! Vi var dit första gången för snart 10 månader sen och har fortfarande inte fått nån hjälp, och inte har hennes mage blivit bättre heller. Som det är nu så måste vi använda Laktulos med jämna mellanrum för att hon ska få bajsa, och en 2,5 åring ska inte behöva LAKTULOS!!! Speciellt inte utan att dom har undersökt henne riktigt. Jag blir så less...

Och när jag ringde till sköterskan också (Anders har pratat med henne för inte så länge sen om hennes mage, och blev då lovad en tid med bvc-läkarn nästa gång hon kom) så hade sköterskan "glömt bort" Celia. GLÖMT BORT?! Mitt barn?! Fick i alla fall en tid på fredag kl 15.00, och tur var det väl att jag ringde idag, annars skulle väl Celia ha fått väntat minst en månad till då innan läkarn är där nästa gång. Hur fan glömmer man bort, gång på gång? Det är ju inte första gången det händer!! Hoppas i alla fall att den här ya bvc-läkarn är bättre och verkligen lyssnar på vad Anders säger nu, för när vi träffade den förra bvc-läkarn var han så nonchalant och lyssnade inte ett skit på oss.  Hoppas verkligen den nya är bättre!

Men framförallt, hoppas att vi får hjälp med Celias mage nu! Det är det som är det viktigaste. Jag vill inte bara att dom klämmer och känner och säger att inget är fel, för nåt är visst fel! Och är det bara det att hon är rädd för att bajsa och håller sig i så många dagar hon bara kan -ja då behöver vi defintivt hjälp med att få henne icke-bajs-rädd! För vi har försökt med allt möjligt i snart 10 månader nu, men det blir inte bättre. Det blir inte bättre av belöningar när hon bajsar, det blir inte bättre av att "leka", det blir inte bättre av att hon får sitta på pottan, toastolen etc. Vad mer kan vi göra? Jag vet inte.

Så, då har jag fått skriva av mig lite. Nu ska jag fortsätta med franskan..

Såhär tycker vi
Postat av: Anna-SSK

Låter som att hon är laktos eller mjölkprotein intollerant. har ni testa att vara utan mjölkprodukter?

2010-03-03 @ 13:05:28
Postat av: Marie

Den nya heter Monica, hon den polska läkaren. Hon är utbildad barnläkare i Polen, men har först nu fått behörighet att jobba som barnläkare här. Hon är KANON!!

2010-03-03 @ 13:22:48
URL: http://annasmammamarie.wordpress.com

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0