Intensiv studievecka

Nu har Celia åkt hem till sin pappa igen för att spendera veckan där innan vi ska åka till Norge. Idag tog dom minsann och for upp på Tärsjön för att fiska, hoppas dom får nån fisk då bara! :)


Nu den här veckan är det plugga, plugga, plugga som gäller. Har tänkt hinna klart med den här veckans + nästa veckas uppgifter, så jag slipper sitta och plugga hela påsken. Vill ju som gärna umgås lite med Martins familj när vi träffar dom :) Det är ju inte så ofta man får träffa besta, beste och hans morbror med familj!

Har hunnit läsa igenom alla 10 fördjupningarna, nyhets/veckobrevet och ca 100 sidor i historien nu i helgen och efter att Celia åkte idag. Nu ska jag påbörja lite research inför uppgifterna och sen blir det till att skriva så tangenterna ryker!

Jag fick f'resten VG på andra historieuppgiften också, samt G som slutbetyg i franskan. Jag är nöjd! Lärarn var också lite imponerad att jag klarade kursen, eftersom de första 3 veckorna var mer än intensiva när det blev 200% studier (ma b 100% + franska 100%), så hon tyckte jag gjort det bra som ändå klarade kursen! Men hon rådde mig att fortsätta repetera franskan själv ett tag till, innan jag läser nästa steg, eftersom det är grammatiken som inte riktigt har fastnat hos mig. Så, jag lyder hennes råd och fortsätter med franskan i lugnare takt och självständiga, egenhändiga studier i några månader innan jag tar nästa steg. Och såklart så ska jag ju öva mig i franska när vi åker dit i vår också ;) GUD SÅ JAG LÄNGTAR!!

Nej nu ska jag ta och fortsätta med historian... ha en bra dag! :)

Såhär tycker vi
Postat av: Mart

Stå på snusken!!!

2010-03-22 @ 15:08:16

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0