Hemma på byn igen

Yesbox, vi tog oss dit, vi hade kul och vi kom hem igen. Har inte så mycket speciellt att berätta egentligen. Jag är nyklippt och nyfärgad, vilket känns underbart skönt. Färgen vart lite mörkare än jag är van vid, mer åt det bruna hållet än åt det röda, men bara man vänjer sig så :)

Vi har busat med Felix & lilla Stina och haft det allmänt mysigt hos min kusin, samt att idag var vi hem till tant Martina och fick massa gott fika och busade med katterna. Undrar just om lilla Tova någonsin kommer vilja träffa småbarn igen? :P haha. Som Celia jagade henne! Min tokfia, det där :) Vi var ner på stan en sväng också innan vi åkte hem, gud så kul det är att strosa runt på stan med en väns sällskap!

Dagens fynd blev i alla fall ett 20 bitars pussel med Bamse till Celia.. och gissa vad? Direkt när vi kom hem så öppnade vi pusslet, jag la ut alla bitarna på bordet -och ungen bygger ihop pusslet bit efter bit UTAN HJÄLP och UTAN MINSTA PROBLEM! Inte en enda bit la hon fel, utan plockar upp dom en efter en och sätter dom på rätt ställe. Jag slutar aldrid förvånas över min älskade dotter, vad mycket hon kan. Eller det kanske är "normalt" att 2 åringar bygger 20, 25, 30 och 35 bitars pussel utan problem helt själv? Alltså första gången dom bygger det? Jag är i alla fall superstolt! :)

Och nu har jag precis duschat, har en sån värk i axlarna att jag snart går under. Det gör så ont att jag knappt känner axlarna emellanåt, och värktabletten funkade inte idag. Mamma påstår att jag borde ringa till doktorn, men jag vet inte jag... jag åker ju härifrån om en vecka.

Idag var det begravning för två fina männsikor, G-B och allas våran älskade Mayvon. Jag är säker på att båda begravningarna var otroligt fina, och lika säker är jag på att kyrkan var nästintill överfull av familj och vänner. Jag var inte på någon av begravningarna, men jag har tänkt på dom båda två idag, och speciellt på deras familjer. Det är två mödrar och mormödrar som slitits bort ALLDELES FÖR TIDIGT, men på nåt sätt så tror jag på ödet och att det finns en mening med allt. Men ibland är det bara så svårt att förstå vad för gott som kan komma ur sånt här...

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Oj vad duktig hon är Celia :) Kommer nog bli en tös som inte är brydd att ta för sig, eller pröva på utmaningar ;) Skönt att ni haft några fina dagar i stan :)

2010-01-24 @ 20:43:17
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0