Ett snöigt Florö

Här trodde jag att jag skulle slippa snö, men gissa vad? Det är hur mycket snö som helst här nu (nåja, långt ifrån lika mycket som i Bispgården), men här som jag har hört att det i princip aldrig snöar... och så möts man av detta! :P haha.

Det gick bra att köra hit, startade vid 10:30 i fredags och var framme vid 5:00 på lördag morgon. Överlag bra väglag, blev lite sämre mot slutet. De sista 3 milen var absolut värst! Det snöade så mycket att jag såg ca 5 meter framför mig, all var bara vitt. På vägen var det minst 15-20 cm snö, spårigt och jävligt. Det har aldrig tagit så lång tid att köra 3 mil förut... låg i ca 40 km/h. Drygt som tusan! Men fram kom jag, och gud så skönt det var att få lägga sig då! Det var inte allt för varmt att sova i bilen, trots att jag hade med mig täcke och kudde :P

Och nu är jag alltså här igen då. Igår ägnade jag dagen åt att städa, hänga upp nya gardinerna + amplar som jag köpt på Jotex. Tvättade, eldade i kaminen. Sen var vi iväg på affärn och handlade lite, så igår åt vi färsk lax -gott gott! och drack lite vitt till det. Avslutade kvällen med en film -som jag såklart somnade ifrån ;) men vad annat kunde man vänta sig, jag sov trots allt bara ca 3-3,5 timme innan jag klev upp i går morse så!

Idag började dagen med snöskottning, för det hade snöat bra mycket sedan jag var ut och skottade hela parkeringen (för andra gången!) igår. Min rygg sa dock ifrån rätt fort, men jag gick i alla fall skottat från bron till soptunnorna och en bit mot bilarna. Martin & grannen ovanför skottade klart resten sen. Nu är det bara att hoppas att vi slipper mera snö! :P

Annars har jag ägnat mig åt matte och franska nu i ca.. alldeles för många timmar tror jag! Har kommit en bra bit med matten i alla fall, men det är mycket kvar att göra innan nästa fredag. Både i matten och franskan. Shajse. Ni skulle bara veta... :P Jag ska tydligen räkna hela matten kursen på TRE VECKOR!! Och franskan på FEM veckor. Det blir spännande det här.. ;)

Och nu orkar jag inte skriva nåt mer, för mitt ena finger blev lite ödelagd igår när jag lyckades bränna fingertoppen på kaminluckan -AJ!! Idag är det en rätt stor, vit blåsa. Ouch!

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Spännande med pluggningen :) Hejja på! =) Förresten, hur gick de till? Kunde du plugga fast du är skriven i norge? Eller är du inte skriven där längre? Haha massa frågor.



Men aj, linda då. Har du ingen aloe soothing gel från herbalife? Den är perfekt för såna missöden!

Hoppas fingret känns bättre imorgon :)

2010-01-31 @ 21:01:13
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Mamma

Lycka till med puggandet & allt annat gumman min =)

Du kommer fixa de galant - det vet jag=)

Kram

2010-01-31 @ 21:34:06
Postat av: Sandra

Haha vad typiskt =) Du får ha en i väskan eller nå ;) Så du alltid har en med dig. =P



Ah då förstår jag :) Tror jag ;) Haha.

Du verkar verkligen ha fullt upp med skolan nu :) Men du kommer fixa de galant. Du är verkligen duktig på de :)

2010-02-01 @ 13:22:24
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: martina

vi borde prata på msn om matte b! se om du är på samma ställe om mig! :)

2010-02-01 @ 21:02:58
URL: http://annamartina.wblogg.se

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0