Årets första dag

Fyndig rubrik, jag vet.


Idag är det alltså första dagen år 2010. Det blev en konstig början på det här året, och ett tragist slut på 2009. Jag kan fortfarande inte fatta att det hänt, att hon är borta. Kommer att kännas konstigt nästa dag jag ska jag jobba på blå grupp... kan inte ens föreställa mig hur det måste ha känts för dom som jobbade idag. Ni är starka som tog er igenom arbetsdagen trots detta!


Nyårsafton var hur som helst inte så märkvärdig. Celia var här, så vi åt god mat, äppelpaj & busade runt. Celia var vaken till efter tolvslaget, det hade jag aldrig trott. Dock vägrade hon att gå ut och kolla på raketer, så jag, Martin & Celia var inne på tolvslaget.

Jag & Martin somnade väl nångång runt 3-snåret, vi blev sittandes uppe och kolla på nån film. Eller ja, Martin kollade på film. Jag låg mest och stirrade i taket/på julgranen och försökte förstå det fruktansvärda som faktiskt hänt. Även många andra tankar cirkulerade i huvudet, mer om det på min norge blogg... fast det är ett litet annorlunda inlägg, eftersom det inte har något med Norge att göra. Det passar sig helt enkelt inte att skriva det här, så då fick det bli där istället.

Idag på förmiddan så åkte Martin tillbaka till Florö.. jag har gråtit floder och åter floder. Jag önskar inget hellre än att jag var med honom just nu. I natt ska jag sova i en tom, kall, ensam säng med endast de här eviga tankarna som sällskap. What to do, what not to do? How to do it? Kommer nog en uppdatering om det på Norge-bloggen imorgon, för jag behöver era ord och kloka råd... Ni betyder mycket för mig, M, M, S, E & V!!!


Fick precis ett sms från Martin, han har kommit fram helskinnad till Florö efter lite drygt 12 timmars bilkörning. Nu kan jag gå och lägga mig och vara lugn, utan att oroa mig för hala, isiga nedstigningar på fjäll och smala krokiga vägar.

Sov gott, allihop. Imorgon är en ny dag, och jag hoppas morgondagen blir bättre än vad den här dagen varit.

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0