Vilket helgnöje

Godmorgon världen! Idag är det lördag, här i Florö är det just nu lite mulet, men det börjar spricka upp här och där så det ser ut som att det kommer bli en fin dag idag!

Mina planer för dagen består av matte, lite mera matte och ännu mera matte. Trist som attan, men vad ska man göra? Jag ska inte misslyckas med det här provet också, jag ska helt enkelt inte göra det. Det finns inte en chans i helvete! Men jag måste säga att jag kände mig ganska nedslagen igår när jag satte mig och skulle försöka mig på alla de talen jag hoppat över tidigare i veckan, för jag förstår dom fortfarande inte. Jag har läst de inledande texterna och exemplen säkert 15 gånger, men ändå får jag inte till det. Jag räknar talen precis likadant som dom gör i exemplen, men ändå blir det fel. Ibland undrar jag om det inte är facit det är fel på ändå...

I alla fall, det kändes så hopplöst igår att jag gav upp alldeles för tidigt, egentligen borde jag ha suttit ett par, tre timmar till. Minst. Men vad gör man? Jag har ingen här som kan förklara för mig, jag har bara den där jäkla boken. Jag tröstade mig själv med en skål popcorn, juice och Grey's Anatomy boxen till dess att jag somnade i soffan.

Men idag ska jag banne mig få den här skiten gjort, så är det bara. Till slutprovet är det mycket som ska göras, det är ett till kapitel att räkna, repetition av hela boken, närvarouppgift, slutprovet och en redovisningsuppgift där jag ska göra en statistisk undersöknng och redovisa som en rapport med minst 500 ord, diagram och faan och hans moster. Och allt det ska alltså göras nästa vecka. Det är verkligen intensiva kurser!

Nej, det är väl bäst jag börjar nu då....

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0