To good to be true

Idag har det (hitills) varit en suverän dag! Hoppade upp ur sängen pigg och glad imorse klockan 8:00 när väckarklockan ringde. Åt frukost, såg på Dr Phil (som vanligt! :P) och sen fortsätta jag att förbereda mig inför muntliga redovisningen.

Kl 11.30 ringer läraren och redovisningen började. Den gick superbra! Jag hade ett bra flyt när jag läste texten, var endast ett par små saker hon påpekade ang. mitt uttal, men annars var det helt perfekt! Verben kunde jag något så när bra, och telefonnumren var inga problem överhuvudtaget! Att prata om Pierres familj var det svåraste, mest därför att jag tappade lite ord, men överlag gick den uppgiften också bra. Jag fick även berätta lite om min familj (det stod inte med i instruktionerna för uppgiften, så det var helt spontant, alltså ingen övning överhuvudtaget), och det gick också bra. Lite hackigt kanske, men jag fick fram orden så hon förstod att jag har en dotter som är 2 år, att min mamma jobbar som undersköterska och pappa på verkstad. Jag lyckades också på nåt sätt förklara att jag bodde i Norge, och att Celia bor både hos mig & sin pappa, trots att han bor i Sverige. Så, lite har jag nog lärt mig trots allt :)

Hon är i alla fall lite imponerad av mig, för jag berättade att det varit lite kämpigt de 3 första veckorna i och med att jag läst både franska och matte på heltid, och hon tyckte det var bra gjort av mig som ändå lärt mig så mycket. Så det var ju kul att höra =)

Efter franska redovisningen så har jag hängt tvätt, plockat ur diskmaskinen, städat, duschat, dammsugit. betalat räkningar, pratat med Olof & mamma och nu tänkte jag fixa mig nån lättare lunch och sen börja med nästa veckas franska. Jag ska göra riktigt bra ifrån mig på slutprovet nästa fredag, tänkte jag! Försöker få tag på pappa utan nåt större resultat.. typiskt. Jag tänkte ju kolla vad verkstads-räkningen landade på, så jag får den ur världen också. Jaja. Får väl prova på måndag igen då och se om han svarar då...

Om nån timme kommer Martin hem också som det verkar, mysigt att få ha honom bredvid mig i sängen inatt! Imorrn bitti åker han till Leirvik igen, mycket hit och dit för honom nu.


Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Jamen visst är de?! :D Barnsligt roligt. haha. Får nog skaffa ett sånt åt honom sen.



Haha ska göra de ;) om ja kommer ihåg. haha!



Tycker du ska vara så stolt över dig själv nu. Du har varit otroligt duktig och kämpat på så himla bra.

You go girl!!

2010-02-26 @ 15:27:13
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0