Repar mig från "chocken"

Egentligen borde jag kanske inte säga att det var en chock, med tanke på hur delproven gick.. men ändå. Jag hade ju en sån bra magkänsla efter att jag gjort slutprovet! När jag repeterade boken så gick det ju hur bra som helst! Rapporten blev superbra! Provet kändes gå bra... men liksförbannat nådde jag inte upp till godkänt. Jag blev kanske mer besviken än chockad, eller en blandning av båda två? Jag trodde ju verkligen att jag klarat det, trots allt.

Har i alla fall repat mig från "chocken" och tagit tag i franskan igen. Har precis tagit mig igenom hörövningen där jag skulle skriva upp personernas namn och telefonnummer -vilket var lättare sagt än gjort, eftersom dom pratar om flera personer runt omkring också -plus att dom rabblade upp personernas gamla telefonnummer som blivit utbytt! Men jag tror jag fick kläm på det, efter att jag lyssnat på övningen sisådär en 47 gånger ;)

"Le numéro de téléphone de Philippe est zéro, trois, vingt, quarante-deux, soixante-deux, soixante-treize"

Nu tänkte jag gå vidare med att skriva lite stödord om Pierre's familj, där jag ska berätta om deras yrken, deras relation till Pierre osv. Blir intressant att se om jag lyckas hålla en flytande dialog med lärarn om det imorgon ;P

Sen är det bara kvar att öva på texten till kapitel 15, en rätt lång text är det som jag ska läsa... med några knepiga ord som jag inte riktigt får kläm på! Men jag har ju nästan ett dygn på mig, 11:30 imorrn är det som gäller!

Och f'resten blev jag glad när jag loggade in på banken och såg att jag får pengarna från CSN redan imorgon + lönen från Nipängen också. Allting ordnade sig med det ekonomiska till slut ändå, och jag överlevde månaden! :)


Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0