Non-productive day

Det är ju nästan så man får skämmas. Har inte fått ett skit gjort i franskan i dag. Ingenting. Det bådar inte gott för morgondagen, då det istället blir dubbelt upp... skärpning Linda!

Ja, som ni ser har jag slarvat med pluggandet idag, och det borde jag verkligen inte göra! Inte nu när det är så pass kort tid kvar av kursen, den slutar ju nästa fredag... Fick i alla fall bra resultat på delprovet jag gjorde igår, 55/65 rätt =) Så det känns bra. Just nu gruvar jag mig mest för muntliga på fredag, men det lär nog ordna sig det med.

Satt på youtube igår och försökte hitta igen franska kortfilmer, UR-program på franska och jaa.. vill ni veta vad som kom upp? French short story, och så bara massa meningslösa kortfilmer som gick ut på snusk. En med en tjej som var ihop med en kille men kom på att hon var lesbisk. Ingen handling överhuvudtaget, utan hon slängde ut killen vänligt men bestämt och sen kom tjejen dit och sov över. The End. En annan var med två killar som var oskulder -ena var oskuld på att ha sex med tjejer och den andra med killar. Men det tog dom ju hand om, så det var väl tur det då. Haha. Mesigare kortfilm har jag aldrig sett! "Vet du vad jag vill? Jag vill kyssa dig" The End. Man fick ju inte ens se några saftiga scener :P haha.

Nej, vad jag vill se är en riktig film med tydligt uttal, men framför allt handling! Vart tusan hittar man såna filmer? Inte på youtube i alla fall... det fick jag ju erfara igår. För som det är nu så förstår jag franska relativt bra när jag läser, och jag kan bilda meningar och prata relativt bra. Men lyssna och förstå är jättesvårt när man inte får öva på det!

Och du, "Norge-tjej", you're busted ;) Och förövrigt har jag varit på norska skatteverket och förhört mig om nytt d-nummer, men mannen jag fick prata med då sa att jag var tvungen att ansöka om norskt medborgarskap och därmed "gå ur" mitt svenska medborgarskap. Har dock fått lite kött på benen tack vare någon som kan kommentera sakligt utan att vara sarkastisk/spydig/allvetande och framför allt -som vågar stå för vem hon är! Så jag ska dit igen imorgon och prata med en annan människa, som förhoppningsvis är mer insatt i just den frågan, för mannen jag pratade med sist var egentligen inte ansvarig för just det området. Så, kan hända att han hade fel och att jag trots allt kan få nytt midlertidigt- personnummer!

Såhär tycker vi
Postat av: Olof

Det låter ju spännande att kolla på mesig fransk mjukporr. :P



Btw, jag ramlade av träningsgrejen idag. xD Jag testade det där röv och lår programmet och då ska man stå på typ huk och greja...det slutade med att jag tippade av den. xD Jag tror jag ska låta bli det träningsprogrammet ett tag framöver. :P

2010-02-22 @ 22:45:06
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0