Jag vet att jag klagar mycket

men det är min blogg, och när inte Martin är här så kan jag inte ta ut min frustration och ilska över matten på honom, och ja, då blir det ni som får lida istället ;) haha.

Men jag skulle verkligen ha behövt Martin här nu, för han är bra på att vara smart med mig. Förra veckans matte gick rätt bra (utom provet då) just för att Martin kunde förklara vissa konstiga saker för mig. Nu är han i Leirvik, and I'm left on my own. Det märks...

Som tur är gick det rätt bra idag, men det var nog tack vare att jag skulle börja på ett nytt kapitel -geometri-, och dom första talen i varje kapitel är ju alltid lätta. Jag fick i alla fall gjort de tal jag skulle göra idag, så det är positivt. Då ska jag bara ta igen de talen jag hoppat över igår och förrgår, då.

Fast det får nog bli en senare fråga, för nu måste jag gräva ner mig i franska boken sisådär en 4-5-6 timmar. Har två kapitel att gå igenom, samt förbereda mig inför morgondagens muntliga redovisning. Det känns nervöst, men jag tror faktiskt jag kommer klara den bra.

Och imorse försov jag mig ju dessutom. Irriterande! Det händer inte ofta, men jag hade lyckats stänga av väckarn i sömnen och somnat om. Man blir nog rätt utmattad av de här maratontimmarna med pluggande... men jag var ju i alla fall riktigt utvilad när jag vaknade, så inget ont som inte har nåt gott med sig.

Men nu, först och främst, så måste jag ner i källarn och såga ved. Det känns allt annat än lockande, för just nu har jag sån hemsk värk i axlarna och ryggen att jag snart inte känner axlarna längre. Dom blir liksom bedövad av värken, och inte kommer det bli bättre av att jag måste såga ved för att hålla lägenheten varm ikväll och i natt samt se till så det finns ved till en liten brasa imorrn bitti. 1 timmas intensiv vedsågning ger värme ca 1 dygn framåt, och på köpet får jag dessutom en släng värk och smärta. Tack för det!

Såhär tycker vi
Postat av: Mart

Den skal bøyast tidlig, som god krok ska bli =P

Ka ta med heim litt ved til deg Linda, når eg en gang komme meg heim=)

2010-02-10 @ 21:50:36

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0