Dagens första

blev ganska sent idag, men det lider nog inte ni av!


Har varit produktiv idag, nåja, ganska i alla fall. Började dagen med att göra all franska jag inte gjorde igår (dvs. ett helt kapitel) på förmiddagen. Sen blev det lunch, göra-sig-fin-inför-stan stund och sen ner på stan. Fanns ingen parkering vid skatteverket, så jag fick parkera borta vid Amfi- men det gjorde mig ingenting att promenera lite idag. Det är så härligt, vårigt väder här idag! Klarblå himmel, fågelkvitter och en värmande sol -kan det bli bättre? I dont think so :)

Alltså, jag var iväg på skatteetaten idag igen, var ju där för två veckor sen också, och nu var det rätt människa som var där. Han som var där sist hade ju inte en susning om nånting när det gällde d-nummer, medborgarskap och allt det här. Pratade i alla fall med samma kvinna nu som när jag skaffade mitt d-nummer i höstas, jättetrevlig! Så nu har jag fått förklarat för mig hur allt ligger till, och det är bara att jobba på! Fick skriva på papper för att förlänga mitt d-nummer och få skattekort för 2010. Skönt att veta att man får jobba =) Den andra karln hade nog verkligen ingen koll,  med tanke på informationen jag fick av han. Men ja, nu ska jag in på Flora kommunes hemsida och se om jobbet på Cubus finns kvar -isåfall ska jag ner dit & lämna CV imorrn!

Efter jobbsöket ska jag göra dagens kapitel och uppgifter i franskan, och så börja repetera inför muntliga på fredag. Kanske att jag gör morgondagens franska på en gång också, för då kan jag slutföra insändningsuppgiften på en gång, och sen har jag bara 1 kapitel kvar den här veckan + en massa repetition till muntliga. Det lät la bra!

Och tänk vad lite frisk luft & sol kan göra för humöret? =)

Såhär tycker vi
Postat av: Emma

Ja han har väldigt mycket hår! Fick veta att om man har mycket halsbränna under graviditeten så får man en bebis med mycket hår och det verkar ju stämma!

Ja jag tycker redan han börjar bli "stor" så jag kan tänka mig att det bara smäller till så är dom 2 år =)

Hur leker livet borta i Norge då?

2010-02-23 @ 19:08:17
URL: http://emmagrelsson.blogg.se/
Postat av: martina

Cubus verkar kul! skulle själv vilja testa jobba i affär någon gång. Hoppas du får jobbet :)

2010-02-23 @ 21:51:49
URL: http://annamartina.wblogg.se

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0