Tänk efter före!

Jag skriver ofta om min pappa (eller ja, ofta och ofta.... ibland) för att dela med mig av mina erfarenheter som barn till en alkoholist. Idag tänkte jag inte skriva något nytt, tårdrypande inlägg. Däremot tänkte jag dela med mig av ett inlägg från förra julen som ni kanske inte har läst. Det är verkligen värt att tänka efter före, ibland. Tycker jag. Och tro nu inte att jag är någon perfekt mamma som absolut aldrig dricker en cider i min dotters sällskap, för det har jag gjort flertalet gånger. T.ex. vid midsommar och valborg. Men aldrig mer än ett par cider, på sin höjd, medans hon varit vaken. Efter att hon har lagt sig har jag kunnat tagit ett par glas vin eller någon grogg, men aldrig mer än att jag kan stå stadigt på benen och prata ordentligt. Det handlar ändå om ett barn, mitt barn, och hon ska inte behöva uppleva samma skit som jag gjort.

Hur som helst, här är inlägget. Läs och tänk efter före.




Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0