Operation viktuppgång tas härmed upp igen!

Som ni alla antagligen vet så vill jag upp i vikt. Jag har nästan alltid varit smal, på gränsen till vad vi kallar underviktig, och jag har alltid mått dåligt över detta. Det finns många som har trott att jag har haft någon ätstörning av något slag, men så är inte fallet. "Naturligt smal" är visst vad det kallas, men det är fan inte kul att vara som en sticka (än mindre att bli kallad sjukligt smal eller anorexiaoffer, när det enda man vill är att gå upp i vikt!).

I alla fall. Min normalvikt för några år sen, innan jag blev gravid och fick Celia, pendlade mellan ca 48-51 kg till min 167 cm långa kropp = BMI på ca 15 = UNDERVIKTIG med stora bokstäver. Efter att jag fick Celia fick jag behålla lite av de former och lite av den vikt som jag gick upp under graviditeteten (=30 kg). Min normalvikt efter födseln har legat på ca 52-53 kg.

När jag för första gången tog tag i viktproblemet ordentligt så började jag med Herbalife, och vips! så låg min normalvikt på ca 59 kg. Underbart, var ordet! Men tiden gick och på något sätt så föll jag ur mina vanor och började fuska. Vikten sjönk igen, och jag har inte haft motivation att fortsätta igen förrän nu.

Så idag börjar alltså mitt "nya liv" igen, och jag tänkte låta er vara med på resan.

Mitt viktmål ligger på 60 kg, vilket skulle ge mig ett BMI på 21. Jag skulle gärna väga uppemot 62-63-64-65 kg, men jag inser mina begränsningar eftersom jag faktiskt har en väldigt späd kroppshydda. Om jag ska komma upp i den vikten så behöver jag ligga i hårdträning och bygga muskler. Och vem vet, kanske att jag kommer igång även med den biten?

I alla fall. Här är mina startmått och min startvikt (som jag förövrigt blev glatt överraskad av, eftersom jag trodde att jag låg på 51-52 kg!):

VIKT: 54,8 kg

BYSTMÅTT: 76 cm
MIDJEMÅTT: 68 cm
HÖFTMÅTT: 97 cm
LÅRMÅTT: 55,5 cm
VADMÅTT: 35 cm

Scanningen visade på följande resultat:

Fett i % = 24,8%
Vatten i % = 52,5%
Muskler i kg = 39,1 kg
Fysisk gradering = 5 (=Normal. Normal fettprocent, normal muskelmassa)
Viloförbränning = 1289 kcal
Metabolisk ålder = 14 år (!!!)
Benmineral = 2,1 kg (normalt är ca 2,4 kg för min vikt)
Bukfett = 1 (Hälsosamt 1-12, Ohälsosamt 13-59).


Så, det här är mina startsiffror. Nu kör jag!




Vill du ha hjälp att gå ner i vikt, upp i vikt, hålla vikten eller bara må allmänt bra? Hör av dig till mig på [email protected] eller kolla in min hemsida http://forabetterlife.webs.com för mer information. Jag kan hjälpa Dig! Och du, kom ihåg... Steget till ett nytt liv behöver inte vara stort!


Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

You go girl!! Nu kör vi!! :)

2010-12-16 @ 11:12:29
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0