Dag 18 -Min bästa födelsedag

Ärligt talat kan jag inte komma på någon födelsedag som varit extra bra eller märkvärdig i någon bemärkelse alls. Det har alltid varit samma visa; tårta, lite presenter och fika med familj. Men när jag sitter och tänker efter och verkligen försöker minnas något speciellt så är det endast en födelsedag jag kommer ihåg. Det var min 15e födelsedag och året var 2003.

Det enda jag kommer ihåg, det är hur glad jag blev när farmor och farfar kom för att gratulera mig, och jag kommer ihåg hur hårt jag kramade om farmor där i hallen. Det var sista gången farmor var med och firade min födelsedag. Några månader senare gick hon plötsligt och helt oväntat bort, till allas vår stora sorg och förvåning. Jag saknar henne än idag, men kommer exakt ihåg hur hennes röst lät och hur hon alltid svarade "fura fura trä" i telefonen när det ringde. Alltså, 443. De sista siffrorna i deras telefonnummer.

Så ja, jag vet inte om det var min bästa födelsedag, men det är i alla fall det enda jag egentligen kommer ihåg från mina födelsedagar.

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0