Dag 13 -Den här veckan

Ungefär som alla andra veckor så är det mest bara jobb som står på schemat. I måndags var jag dock till sjukgymnasten = bra start på veckan. Fick reda på att skoliosen blivit värre (precis som jag trott) och den rotation som från början bara var längst ner i svanken har nu vandrat ända upp till nederkanten av skulderbladen ca. Det är inte undra på att jag har ont, tydligen. Hon rekommenderar mig att byta jobb, för det kommer inte göra något gott för min rygg att slita dag ut och dag in som uska. Nu var läget så i alla fall, att det finns ingenting att göra för min rygg, mer än att jag gör övningarna jag fick och ser till att hålla cirkulationen igång i ryggen samt bygga upp lite muskler runt bål och ryggslut. Glada nyheter, verkligen. Men, nytt jobb har jag ju velat haft länge, för usk-jobbet är inget för mig i det långa loppet.

Åter till resten av veckan då. Jobb imorgon och på fredag. Efter jobbet på fredag verkar det som att jag, Sandra & Marie (+ barnen förstås) äntligen ska ta oss i kragen och träffas för en playdate. Ni vet, barnen leker och vi pratar skit. Det kommer nog bli en kanonhärlig eftermiddag :)

Lördag kommer att bestå av pepparkakhusbygge som det verkar, men vi får väl se hur det blir. Och söndag då är det julbak hemma hos min mormor som står på schemat. Det är en tradition som har varat i bra många år nu, att min bror och kusin är där och julbakar med henne. I år hakar även jag & Celia på, eftersom Celia verkligen avgudar sin mormor Astrid =)

Och jaa. Det var väl den här veckan det. Lite grejer händer det i alla fall =)

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0