Uppryckardags, eller vad?

Jag kommer inte ihåg när jag uppdaterade sist, men det är nog en två veckor sen sist i alla fall. Har helt enkelt inte haft lust, tid eller ork att göra det.

Just nu befinner jag mig i Florö med Celia :) Martin åkte på jobbet för en timme sen och jag och Celia har stökat på med lite frukost och morgonbestyr såsom påklädning, tandborstning och ansiktstvätt. Nu är vi parkerade i soffan där Celia tittar lite på barnprogram medans jag sitter här.

Påsken firade vi i Lillehammer hos Martins mormor & morfar, och där var vi en hel hög. Martins mamma, pappa, syster, morbror + fru och tre kusiner. Fullt hus, skulle man kunna säga! Vi hade i alla fall en jättemysig påsk, trots sjukdom. Ja, såklart var Celia dunderförkyld ett par dagar (är fortfarande snuvig och har lite hosta), samt att i fredags åkte jag på skiten också. Feber, frossa, snuva, värk i hela kroppen.. usch, inte kul inte. Vi är på bättringsvägen båda två nu, bara snuva och lite hosta kvar. Jag har i och för sig lite öronvärk också, men den har snart gått över. Nu kan jag till och med höra på båda öronen ;)

Jag är inne på sista veckan av historia-kursen nu, och det ska bli spännande att se hur man hinner med sig... Först och främst så är det ju de vanliga uppgifterna, bara det att nu ska jag läsa 150 (!) sidor istället för ca 100, göra 3 fördjupnings/analysuppgifter PLUS att jag ska gå igenom hela boken inför slutprovet som ska göras i slutet av veckan... Ibland har jag väldigt  svårt att förstå hur dom har planerat! Det är nästan omänskligt mycket att hinna med på en vecka. Man skulle ju kunna tycka att så här den sista kurs veckan hade kunnat vara lite lättare i uppgiftsväg, kanske bara 1 insändningsuppgift. Då skulle man ju ha tid för repetition också. Men det lär nog gå bra det här! Jag är ju bäst! :)

Igår kväll efter att Celia somnat läste jag nästan allt, har ca 30-40 sidor kvar. Tror jag. Nåt åt det hållet i alla fall. Ska kika igenom uppgifterna nu idag och se vad det är jag ska skriva om i veckan här..

Annars är det mest lugnt på alla fronter. Har bestämt mig för att börja söka jobb, och så fort jag hittar ett jobb slutar jag med skolan. Jag har ingen lust med skola längre, jag vill jobba, tjäna pengar och slippa oroa mig för ekonomin HELA TIDEN! Det är ju ganska sjukt, nu när jag pluggar 100% så får jag ut ca 8-8500:- /månad -och det är både lån och bidrag. Och det ska man alltså överleva på. Ja, man undrar ju vad dom baserar sina belopp på.. Visst kan jag jobba också, jag har ju ett fribelopp på 56.000 (pengar jag får tjäna fram till 30 juni) tror jag det var -men när ska jag hinna jobba, när jag spenderar all min vakna tid med att plugga? Exakt.

Från det ena till det andra. Här i Florö är det i alla fall vår nu! Vårblommor och hela kitet :) Mysigt! Igår var det någorlunda bra väder till och med, solen kikade fram ett par gånger. Jag och Celia var ute en stund på eftermiddagen och vårstädade lite på vår lilla gård, plockade lite skräp och röjde undan massa grenar och småkvistar som blåst av träden i vinter. Idag ska vi nog åka hem till Martins föräldrar en sväng och låna en kratta, för här ska sås en ny gräsmatta, så vi måste få bort alla stenar och skit från den uppgrävda gräsmattan. Vi ska även åka och handla idag, skåpen ekar tomt här. Men det blir ikväll, eftersom en storhandling kräver bil!

Och nu ska jag läsa igenom veckans fördjupningsavsnitt innan tvn ska stängas av för resten av dagen. Hoppas ni är glada nu när ni fått en uppdatering! :)

Och just, påminnelse till mig själv: SÄTT IN PENGAR PÅ OLOFS KONTO! samt HÖR AV DIG TILL K!


Såhär tycker vi
Postat av: Marie

Vad skönt att läsa att du mår bra iaf! Att Ni mår bra =D Kramar från Marie och Anna.

2010-04-06 @ 09:37:24
URL: http://annasmammamarie.wordpress.com
Postat av: daniela

Ja, det där har jag undrar ett antal grr i månaden, hur fasiken man ska klara sig på csn:s pengar. Jag tar ut allt jag bara kan, med tilläggsbidrag och allt vad det är, men kommer inte över 8300 i månaden. Det blir ju ganska omotiverande att utbilda sig alltså.

Sen har man ett barn man ska försörja på det. helt sjukt enligt min åsikt.

2010-04-06 @ 10:22:24
URL: http://havannasmamma.bloggplatsen.se
Postat av: martina

Så härligt det låter med vår! jag längtar också efter blommor :)kram!

2010-04-06 @ 11:25:25
URL: http://norrahagby120.bloggproffs.se
Postat av: Olof

Haha xD Minnet är bra men kort eller? :P



Det har inte kommit in några pengar än i alla fall. :P

2010-04-07 @ 14:11:56
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0