Nu är det som det ska vara

för idag är det grått och regnigt här i Florö. Precis som det brukar!


Jag & fröken fräken har klarat av frukosten och morgonbestyren även idag, och nu får hon se lite barnprogram innan tvn stängs av tills ikväll. Det ger mig lite tid att slappna av och försöka vakna till liv också -helt perfekt med andra ord!

Igår kväll efter att Celia somnat så skrev jag den första uppgiften i historia för den här veckan, det handlade om andra världskriget. Äntligen fick jag skriva om nåt som jag verkligen tycker är intressant! Och det känns bra att äntligen veta nåt om det där kriget, för min kunskap om andra världskriget har fram tills igår varit väldigt bristfällig. Vår undervisning om andra världskriget i högstadiet bestod av att vi fick göra ett bildkollage, och det var allt. Lärorikt, oh ja!

Om det blir lite bättre väder framöver dagen så ska jag och Celia gå och posta två vykort som hon målat, ett till pappa och ett till farmor & farfarsgubben. Om inte så håller vi oss nog inne idag.

Imorgon måste jag nog ringa SMS och boka in en tid hos farbror doktorn. Det verkar inte bättre än att öroninflammationen är här för att stanna... 3e dagen idag, men nu har det gått från höger till vänster öra. Lite omväxling förnöjer, eller hur var det nu igen?

Nej nu ska jag kuta ner i källarn och starta en tvättmaskin och sen blir det en snabb dusch så man får känna sig fräsch även idag! Imorse när jag vaknade hade jag fresten ett rött märke runt vänsta ögat, jag trodde det berodde på att jag legat på armen/handen eller nåt, men märket är fortfarande kvar. Ser ut ungefär som att jag fått mig en snyting. Konstigt! Hoppas det försvinner under dagens gång...

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0