Morgondagen närmar sig

Imorgon gäller det. Klockan 11:00 har jag ett avtalat möte uppe på Furuhaugane, och nu börjar minsann fjärilarna i magen att göra sig påminda. Tänk om dom inte vill ha mig där, om jag inte passar in, vad gör jag då? Jag är såååå nervös! Men min magkänsla säger ändå att det kommer gå bra, och att jag visst får jobb. Jag får hoppas att den har rätt!

Annars har väl dagen varit rätt lugn. Vandrade runt i stan några timmar i solskenet -ni anar inte vad skönt det var! Men, jag är lite förvånad. Är allt folk här i Florö frysna av sig? Jag menar, jag fryser lätt och brukar oftast vara den som är först med långkalsonger och vinterjacka. Idag gick jag i bara t-shirt och höll på att svettas ihjäl, medans varenda människa jag mötte var fullt påpälsad med en jacka som var hermetiskt tillsluten. Det verkade långt ifrån normalt, och skulle jag ha haft den munderingen på mig skulle jag allvarligt talat ha svimmat av värmeslag.

Fick se lite nya delar av Florö som jag inte sett tidigare, bl.a. kyrkan. Det var jättemysigt vid den lilla "upphöjningen". Lugnt, fridfullt och man hörde inte trafiken överhuvudtaget -trots att vägen gick alldeles nedanför. Och som jag sa i förra inlägget så älskar jag bilden jag tog av stenmuren där uppe. Den blev så... mysig på nåt sätt, tycker ni inte?



Jag hittade även igen ett gym, Puls hette det, så nu vet jag att det finns möjlighet att träna här också -vilket jag definitivt ska börja med! När jag tränade på Jocks i Östersund mådde jag så himla bra, var pigg och alert och tyckte verkligen det var KUL att träna.
Om jag får ett ja imorgon, så jag vet att jag får börja jobba på Furuhaugane (om än bara på timmar) så ska jag banne mig köpa ett träningskort. Det är nog det bästa jag kan ge mig själv just nu, tror jag. Det kommer hjälpa min viktökning på traven, trimma rumpan, bygga upp musklerna i ryggen och ge mig lite välbehövlig kondition. Plus, jag kommer må sååå mycket bättre när jag väl kommit upp i mina efterlängtade 65 kilo!

Pratade med Celia via skype och msn för första gången idag (webcam ville inte funka på skype idag...), men inte hade hon tid att prata heller. Hon skulle bygga pussel! Fast hon vinkade i alla fall, gjorde grimaser och visade pusslet. Mammas fisrumpa <3 Längtar tills hon kommer hit första gången!

Nu tror jag att jag ska läsa lite mer i Sjukvårdsboken, tänkte läsa på lite om diabetes ikväll. Igår ägnade jag en stor del av kvällen åt att läsa igenom alla gamla skolarbeten i Sjukvård, Omvårdnad och Medicinsk grundkurs, aldrig fel att fräscha upp minnet lite. Gick även igenom "pluggfrågor" som vi fick på Palmcrantz, och det mesta hängde kvar än! Det var endast det om nervsystemet som jag tappat mycket av, medans jag kunde svara på i princip alla frågorna om andnings- och cirkulationsorganen.

Martin kommer hem från Leirvik i helgen också, det ska bli skönt. Kan ni tänka er, att nästa fredag (eller ja, natten mot nästa lördag) är det precis ett år sedan vi träffades första gången? Och vi har fortfarande inte ätit den där citronfromagen! Det får bli i helgen ;)

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0