Inget särskilt

Då är snart september månad slut också, otroligt vad fort tiden går. Snart är det snö, isande kyla och jul som gäller. Känner mig lite sådär lagomt taggad inför vintern, jag och kyla går inte riktigt ihop. Inte det mesta attraktiva att vara blå som en smurf under perioden november - mars ca.

Det blev ingen film på Hallvägen i lördags, var alldeles för trött och skulle ju som sagt upp vid sju i går. Tog en slapparkväll framför tvn och datorn här hos mamma istället (ungefär som vanligt... tråkiga liv!).
Igår var vi iväg till Lycksele, kallt så in i bomben var det och inte var det nåt roligt på marknaden heller, bara en massa rat. Var in på Dollarstore en sväng, fick med mig lite småsaker... bl.a. nya gardiner -som jag inte vet vart jag ska ha. Livet är bra svårt ibland...

På kvällen blev det filmkväll hemma hos Anders. Vid 19:30-tiden åkte jag och hämtade Erik & Johanna, och sen vidare till Hallvägen. Vi såg två filmer, The Haunting in Conneticut och så nån film som jag inte kommer ihåg vad den hette... det var nån komedi i alla fall... men jag var så dödandes trött så jag somnade ifrån den. Typiskt mig!

I alla fall, The Haunting in Conneticut... fy fan vilken jävla äcklig film! Jag brukar inte vara  den som skriker och hoppar runt i soffan när jag ser skräckfilmer.. men den där. Shajse! Jag skrek som en liten tjej, alternativt stucken gris, hoppade till var och varannan minut (detta alltid i samband med grisskriken och händerna för ansiktet), hjärtklappning, hög puls, andningssvårigheter... Den var läskig!! Fy fan säger jag bara, ALDRIG MER! Men jag vet 3 stycken som hade väldigt roligt åt mig... fast, Johanna var inte så himla tuff hon heller! :P Fast hon skrek inte en massa i alla fall, till skillnad från mig :P
Vi åkte därifrån vid 1-tiden tror jag. Eller nåt i den stilen. Kom hem, gick och la mig. Smsade lite med Martin ( :'( ), somnade.

Tog sovmorgon idag, vaknade vid 9:00 men tvingade mig själv att somna om. Klev upp strax före 11.00, utvilad -vilken underbar känsla! Sen har jag spenderat dagen med näsan i en bok, har börjat läsa Isfolket igen. Bara ett par kapitel kvar i första boken nu... Tengel & Silje's saga har precis börjat, och jag ser framemot att läsa den 47 böcker långa serien igen! Margit Sandemo kan verkligen konsten att trollbinda folk...

Resten av kvällen vet jag inte riktigt hur jag ska fördriva. Hade det inte blåst så nedrans mycket hade jag tagit en långpromenad, men det känns inte så lockande i det här vädret. Men det hade behövts... lite frisk luft, musik och lugn och ro kan verkligen rensa tankarna ibland.

Det är det bästa med Florö tror jag; naturen och att promenera på helt nya platser där ingen vet vem jag är. Att vara anonym, en i mängden.. det kan man inte vara här på byn. Alla vet vem man är, eller rättare sagt -alla tror att dom vet vem man är.

Nej, jag vill tillbaka till anonymiteten och den friska havsluften.

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Ja margit sandemo är en fantastisk författare!!! Ingen kan skriva som hon,eller som du skriver, trollbinda! För de är vad hon gör :)



Älskar hennes böcker.

2009-09-28 @ 21:24:49
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha!! Jag tyckte den inte va SÅ läskig xD.. bara lite :P

2009-09-29 @ 00:30:44
URL: http://jalem.blogg.se/
Postat av: M.

Ja älskar Margit Sandemo:) Ja ska också börja läsa hennes böcker, ha läst ca 7-8 böcker men ja tro ja måste läsa om dom för de va så länge sen ^^,

2009-09-30 @ 12:22:27
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför åker du inte till norge igen ? eller ska du stanna i bispgården?

2009-09-30 @ 12:28:56

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0