Dags för nästa möte

Fick precis tag i gruppledaren för omsorgsboendet här i Florö, så nu ska jag alldeles strax vandra neröver och träffa henne. Lite små nervöst känns det allt, men det ska nog gå bra. Hon hade pratat med A & S som jag träffade i fredags, så det var inga oklarheter över vem jag var eller så. Känns skönt.

Har ringt och försökt fått tag på S också, för att ge henne Alice telefonnummer, men inget svar där inte. Får prova igen lite senare idag, är ju som lunchtid också nu, men efter 13:00 kanske hon svarar. Vi får hoppas på det.

Igår blev vi bjuden på mat hemma hos Ragna & John-Sigurd, jättegott var det! Kommer inte ihåg vad fisken hette, men den var väldigt "speciell", till utseendet påminde den lite om bläckfisk tycker jag och så smakade den som skaldjur a'la räkor/krabba/kräfta. Hur gott som helst (det är ju inte direkt nån nyhet att jag älskar fisk och skaldjur!).

Ikväll ska jag följa med Ragna på promenad, vi ska gå uppför Brandsöyåsen (tror jag det hette). Det ska bli kul, då får jag se ändå lite mer av staden och dess omgivning.

Det regnar idag också, känns inte så himla ovanligt om man säger så. Lite trist är det, nog för att man är van dåligt väder hemma på byn också... men här regnar & blåser det i princip hela tiden. Jag tror det har varit uppehåll 2 dagar sen jag kom hit, och sol har det bara varit en dag -men gud så jag njöt den dagen!

Nej, om man skulle ta och dra på sig regnkläderna, plugga in mobilen i örat (nåja, headsetet i alla fall) och vandra bortöver Shell med de ljuva tonerna av Nightwish i lurarna? Låter som en förträffligt bra idé tycker jag.

 

-----------------------------------------------------------------

Förövrigt har jag väldigt mycket fjärilar i magen just nu... låg vaken en bra stund inatt och funderade, grubblade och saknade Celia. Det är så mycket frågetecken jag inte har svar på, så mycket jag vill veta. Jag önskar jag kunde se in i framtiden och se hur allt kommer att bli. Det finns även en önskan om att jag vore tankeläsare, för just nu känns det som att jag verkligen skulle behöva vara det...


Såhär tycker vi
Postat av: Martina

du får testa på norge livet och då känner du vad du verkligen är ute efter! men det är värt att chansa, självklart håller du ut en eller två veckor till utan din underbara tös. sen tycker jag du ska åka och hälsa på henne för då känner du också om du vill åka ner och fortsätta försöka! kram på dig

2009-09-08 @ 13:33:42
Postat av: Marie

Åååh Nightwish... =)

2009-09-08 @ 16:10:11
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0