Tirsdag, som det heter här i Norge

Jag känner mig helt tom för ord just nu, har totalt tappat intresset för att blogga tror jag.

I alla fall, jag är i Florö och livet har sin gilla gång. Har jobbat de två senaste kvällarna, varav båda kvällarna slutade med övertid för att det var så oroligt i huset... jag säger då det! I "vanliga fall" (om jag nu kan prata om "i vanliga fall" efter att bara ha varit där ca en vecka förut) så har jag brukat vara klar med allt vid ca 21:15 och haft god tid på mig att skriva noteringar i journalerna, städa upp på kontoret, fixa disken och ladda kaffebryggarn till morgondagen. De här två kvällarna... har jag inte hunnit med nåt känns det som! Igår var jag nätt och jämnt klar med allt klockan 22:00 när jag egentligen skulle ha slutat, men då var det bara att sätta sig vid datorn, logga in på CosDoc och skriva lite noteringar på ett par, tre patienter. Och sen ringa och ge rapport till nattvakten, och efter det försöka få tag på en patient som var på "rymmen" och skulle ha haft sitt insulin för  över 1 timme sen.. strax efter 22:30 kom jag mig i alla fall ut, trött som få efter att ha kutat oavbrutet hela kvällen.

Idag är det sånt där måttligt roligt väder. Det regnar inte (just nu), men det är grått och trist och blåser litegrann. Ser ut som att regnet kommer vilken minut som helst. Snart ska jag ner på jobbet och lämna nyckeln till en arbetskamrat, så hon har sin nyckel ikväll och tar sig in och ut, och sen ska jag handla lite. Insåg nyss att vi är utan bröd, och det går ju inte an! Lär väl slinka med lite annat också, mjölk, juice och skinka t.ex. Sånt där som man bara måste ha :)

Igår gjorde jag dock något dumt, jag köpte lite smågodt... och gud så jag ångrade mig! Det var inte ens gott, överhuvudtaget, så det är väl bra det. Då kanske man inte är lika dum en gång till! Är förövrigt väldigt nyfiken på min vikt, kan knappt vänta till torsdag då jag ska väga och mäta mig igen! Det ska bli spännande!


Lite kort om helgen också, kanske? I fredags gjorde jag en supergod älgstek + rotsaksgratäng till dess att Martin kom hem. Till det drack vi en flaska rött, och avrundade det hela med lite baileys och aquavit. En alldeles perfekt kväll, om jag får säga det själv.
I lördags var vi ut på "bua" och träffade några av hans vänner. Det var en trevlig kväll, skönt att komma ut och träffa lite folk! Allt som allt var det en bra helg! :)

Jag hade planer på att gå uppför Brandsöyåsen idag, men jag vet inte om jag ids.. det ser ju som sagt lite hotfullt ut på molnen. Och så kommer jag inte riktigt ihåg var vägen/berget började. Jag vet att det tog ca 2-3-4 minuter dit med bil.. kanske ska ta mig en tur bortöver och se om jag i alla fall hittar igen början till "bergbestigningen"? :P Om jag gör det kan jag ju alltid gå uppför där i morgon! Jag lovar er, det är SUPERBRA träning! Ska ta med kameran då så ni får se vad det egentligen är.. det är allt annat än en fin och "lätt gådd" naturstig med svag lutning, om man säger så :) 

Nej, nu ska jag rafsa ihop lite kläder från tvättkorgen och köra igång en maskin och sen gå neröver mot jobbet och lämna nyckeln så jag inte lyckas glömma det. Det vore just typiskt mig...



Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0