Överdimensionerad spade

Så var den här dagen snart slut också. Det har varit en bra dag, lite trött bara men det är sånt man får leva med. Jag & Celia tog och åkte upp till lekparken på förmiddagen, så vi gungade, lekte i sandlådan, gjorde hinderbanan så gott en två-åring nu kan göra hinderbanan ;), och så kastade vi stenar i den lilla sjön som bildats på parkeringen. Man kunde verkligen inte kalla det en vattenpöl, för det var en liten sjö. Av allt att döma var det faktiskt ganska djupt i mitten också, för det plumsade rätt bra när man kastade ut en sten där. Celia hade i alla fall superkul!

Efter ca 1 timmas lek tog vi och drog oss upp mot Ica, där vi först handlade lite och lämnade av två Herbalife-paket och sedan styrde kosan in på Pappers. Celia kutar såklart direkt till alla leksaker -vart annars skulle hon ta vägen, liksom? Där hittar hon en spade som var i storlek Gigantisk. Till sandlådan alltså. Så, den tog vi och köpte. Det fanns ju ingen spade nere i sandlådan i parken nu,  bara hinkar och små krattor.. men nu har vi en superbra spade att ta med och baka kaka med nästa gång :)

När vi kom hem igen var Celia övertrött. Väldigt mycket övertrött. Hon bara grinade och grinade, vägrade att äta lunch. Vägrade att dricka. Hon åt lite russin och under vilda protester fick jag byta blöjan på hon. Sen tvärslocknade hon i soffan framför gamla hederliga Disney Dags vhs:er. Bär upp henne till sängen... där hon sover i knappt 1 timme (i vanliga fall sover hon runt 3 timmar!). Och sen har det varit samma visa resten av eftermiddan/kvällen. Grina, grina, grina. Som tur var åt hon mycket mat i alla fall, och hon vart på bättre humör efter maten. Men när jag lagade mat... oh herre jösses! Jag kan inte komma ihåg att hon någonsin varit så trotsig/grinig/trött förut. Men det gick det också, och nu ett par timmar senare har hon busat, ätit välling och nu ligger hon i sin säng och slumrar sött.

Själv väntar jag på att det ska bli varmvatten så jag får duscha. Sen blir det Grey's Anatomy och efter det sängen. Har ju fått den stora äran att jobba fem timmar imorgon, och det ska bli kul. Måntro vilka jag jobbar med?
Efter jobbet ska jag vänta tills klockan blir 14 så jag kan hämta Celia från dagis. Då ska vi upp till min farfar och fira honom, för imorgon fyller han nämligen år! Så ja, det är väl morgondagens planer. Lär väl bli nån middag också, och bus med hundarna och kattungen. Celia avgudar Doris! Och som jag sagt tidigare... det är hennes katt! ;) Det är inte Ojjas (morbror Olof) kickekackonge! Men, imorse var hon snäll. Hon gick med på att Olle skulle få ha delad vårdnad om katten ;) hahaha. Sötfisen min!

Nu har jag precis bokat tågbiljetterna till måndag också, så på måndag morgon klockan åtta sitter jag på tåget mot Trondheim. Klockan 18:45 är jag framme i Röros, där jag ska hämta ut bilnycklarna i en hotellreception och sedan styra kosan sydväst mot Florö. Äntligen, det ska bli så skönt att få krama om Martin igen! Trots allt, så är han verkligen underbart bra, och jag saknar honom så det gör ont just nu.

Tack till söta underbara Martina som låter mig sova där från söndag till måndag... Du är bäst! Puss <3

Såhär tycker vi
Postat av: Eva

Då ska jag komma ner på en visit innan du åker =)

2009-10-07 @ 22:14:01
Postat av: Sandra

Haha ja.. :) överdrivet glad kanske ;) Men man får glädjas åt de lilla nu när man har så ont.



Och som sagt, den kommer verkligen underlätta enormt för mig nu. Och sen :) Så den var verkligen välkommen :)



Vad skönt :) Haha jadu, det är väl en nackdel med hösten/vintern. Lätt att vara snorig ^^

Men skönt att ni är något piggare iaf.



Jadu, även de små har dåliga dagar ibland =) Inte alltid så lätt att vara liten.

Haha, hon verkar då för go :) Kul, delad vårdnad :) haha.



2009-10-08 @ 08:01:24
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: martina

jag vill också vara liten å söt och leka! :) Vad mysigt celia har det. men du får det nog mysigt i norge också! Såklart ska du komma hit och skvallra lite innan du reser igen:) puss!

2009-10-08 @ 17:11:53
URL: http://annamartina.wblogg.se

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0