Jag kan inte hjälpa det

Jag satt och läste lite i min gamla blogg alldeles nyss, och läste inlägg från den allra första tiden med Celia.Det lustiga är, att jag minns precis allt! Jag minns hur jag kände det när jag skrev de där inläggen, jag vet vad jag tänkte just precis då. Man blir lite sentimental, om man säger så.

Ibland önskar jag att man kunde få spola tillbaka tiden litegrann. Den första tiden med bebis är verkligen mysig, även om den på samma gång är väldigt krävande. Jag skulle mer än gärna spola tillbaka tiden 2 år och 3 månader, och göra om alltihop. Undrar just var man hade stått idag, om man vetat det man vet nu och gjort sitt bästa för att undvika vissa situationer?


-------------------

Jag har haft en ganska kass dag idag, och jag vet egentligen inte varför. Den har bara varit urusel. Har inte kommit mig för att göra något, utan jag har pendlat mellan dator, tv och pussel. Var ner på jobbet en sväng och lämnade en nyckel och passade i samma veva på att springa ner på REMA1000 och handla lite småsaker. Men det är liksom allt.. Jag har känt mig som en grinig kärring hela dagen, så jag tror inte jag har varit det roligaste sällskapet för Martin ikväll. But I just can't help it...

Imorgon jobbar jag 7.30-15:00, och sen är jag ledig på söndag. Nästa vecka blir det jobb måndag, onsdag, torsdag och fredag. Nånting säger mig att det säkert kommer bli fler dagar också.

Vi var in på Skeidar igår innan vi åkte hem från Ålesund, så vi kikade på barnsängar. Fanns bara en växa-säng, sen var det såna stora sängar, men det blir alltför trångt att ha in en sån stor i det lilla rummet.. Ska kika runt lite mer och se om jag hittar växa-sängar nån annanstans också, för jag tyckte den var lite väl dyr den vi såg. 2500 NOK = ca 3000 SEK. Fast vad vet jag, det kanske är normalt?

Frågan är bara när, var och hur jag/vi ska orka ta tag i det där rummet... det är verkligen ett BOMBNEDSLAG! Varje gång jag öppnar dörren in dit så gör jag inte annat än suckar och drar igen den. Det känns sååååå motigt att försöka få nån ordning där. You have no idea.

Nej, nu har jag pladdrat färdigt för ikväll. Tror jag ska ta och skriva en kort update i andra bloggen innan sänggåendet, och rensa tankarna lite. Det kan nog behövas, kanske. Godnatt och sov gott allihop!

Såhär tycker vi
Postat av: Emma

Har för mig att det finns en vit barnsäng på IKEA som kostar bara runt 700:-

2009-10-31 @ 10:30:33
URL: http://emmagrelsson.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0