Idol 2009

Det här är första året någonsin som jag verkligen följer Idol, tidigare år har jag bara sett på uttagningarna. Men jag måste säga att jag är otroligt imponerad av tre av Idolerna; Mariette (Mary Jet), Tove och Erik. Om inte dom tre är kvar till finalen kommer jag att förlora tron på en rättvis värld.

Idag har jag jobbat inne på blå, och det gick bra. Jag har varit borta i 4 veckor, och ingenting har ändrats. Allt är precis som förut. "kååååmeeer nu!" -behöver man säga mer? :) Det var i alla fall kul att få komma in och se hur dom har det, och jag hoppas att jag får jobba lite mer innan jag åker tillbaks till Norge den 12e.

Martin var gullig tidigare ikväll... Fick ett mms av fören (heter frammen så? :P) på båten dom är ute till havs och "provkör" nu, och som bildtext stod det "Lust att ta en Titanic med mig?" :) Haha, det var lite smått komiskt, men väldigt gulligt gjort på sätt och vis! Det lyste upp min kväll lite extra.

Imorgon hoppas jag att det blir lite jobb, dels för att jag vill jobba med alla underbara människor lite mer innan jag åker, och dels för att jag är i desperat behov av pengar.  Har missat så mycket jobb och pengar nu den sista tiden när jag varit här, eftersom både jag & Celia var dunderförkyld hela första veckan.

Och just ja, ikväll har jag mejlat med en hundpsykolog. Som det verkar ska jag packa in Olof & Wilma i bilen och dra till Långsele på söndag. Det ska bli kul, och hoppas verkligen att han kan råda bot på hennes skällande! Det vore helt underbart, för Wilma är världens charmigaste jycke, det enda "felet" med henne är att hon är väldigt skällig av sig pga. tidigare ägare. Men kanske, kanske är det problemet snart ur världen -och i så fall har Olof världens härligaste jycke sen!
Ni ska bara veta hur underbar hon är, jättebra med barn (hon & Celia är bästa polare) och inte alls farlig/aggressiv whatever, som vissa tror. Hon är helt enkelt bäst, och när Olof började prata om att omplacera henne tidigare ikväll (pga. hennes skällande mot annan hund under promenaden) så fick jag lite smått panik och började leta efter räddning. Och räddningen finns i Långsele, och banne mig, jag tror att problemet kan vara löst snart! :)

Nej nu ska jag ta och krypa ner i sängen tror jag. Har sån jobbig värk i benen nu pga mitt "morbus slatter" (stavning?). Har ju för korta leder i benen, och när det håller på att slå om från sommar till höst, och från vår till sommar, så får jag en otroligt jobbig värk i benen -mest i knäskålarna, men idag ilar det i hela vaden på högra benet. Det ilar ungefär som det ilar i tänderna om man har hål, fast i benen. Ja, jag säger då det.. inte mycket som är normalt hos mig inte! :P


Såhär tycker vi
Postat av: martina

Oj vad gulligt av han! :) ni får hitta på något mysigt när du kommer ner dit igen! Hoppas det blir mycket bättre den här gången! Haha ja en hundpsykolog kanske hjälper de ser man ju på tvn. Lycka till! Kramkram

2009-10-03 @ 11:40:46
URL: http://annamartina.wblogg.se

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0