Shame on me!

Här har jag så stort lovat er en uppdatering om helgen, men vet ni vad? Jag orkar inte!

Vi har haft fullt upp idag, busat och varit på stan en sväng. Hem, åt lite lunch och frukt och sen slängde jag Celia i säng en stund. Hon sover i ca 1-1,5 timme, sen börjar hon storgrina/skrika efter tutten, och jag går såklart in i hennes rum och hämtar den åt henne. Men nehej ni, det var helt fel! Allt som allt grinade/skrek hon i över en timme i streck, i slutet var det nästan så hon krampade, men sluta? Nej, herregud nej! Har man börjat så har man ;) Till slut somnade hon i alla fall i ren utmattning här på golvet (bilden i förra inlägget) och jag lät henne sova där. Vågade faktiskt inte lyfta upp henne och bära in henne till sängen av ren skräck för att hon skulle börja skrikgrina igen. Nu känns det lite som att jag vet hur det känns att ha ett kolikbarn ;) Blev lite smått desperat där efter ett tag, och visste verkligen inte vad jag skulle göra. Tur hon somnade gott på en varm och go' filt!

Sen har vi varit hos Martins familj och ätit middag idag. Hans syster och pojkvän har varit hemma i helgen, och är det fortfarande, så det var kul att få träffa dom lite. Celia busade på som en galning, trodde faktiskt hon skulle vara mer blyg än vad hon var. Men nehej då, blygheten varade i kanske 5 minuter, sen var det full rulle! Maten tyckte hon var jättegod, och likaså glassen vi fick till efterrätt ;) Så det har helt klart varit en lyckad kväll!

Vi var hemma här igen strax före 20:30 tror jag, och strax efter 21:00 sussade hon sött i sängen efter lite välling och två sagor. Martin fick till och med en godnatt kram och puss ikväll, det ni!


Nej, nu ska jag slappa lite framför Modelljakten 35+ och sen blir det sängen. Får se om Celia kommer till oss och ska sova inatt också? Natten till idag så vaknade hon och fick komma och lägga sig hos oss, vilket resulterade i att jag låg och balanserade längst ut på sängkanten i x antal timmar. Celia tog nog upp halva sängen själv, med tanke på att hon låg tvärsöver den, med fötterna mot mig och huvudet mot Martin. Så en gång så snodde jag runt på henne, så hon låg "normalt" i sängen, och gissa vad? Ungen sätter sig upp, kryper en bit ner i sängen och börjar klättra över Martin, vilket resulterar i att hon nästan far rakt ner i golver med huvudet före! Tokunge :) Tur jag hann fånga henne!

Nu måste jag sluta. En liten uppdatering om dagen fick ni ju i alla fall! :)

Såhär tycker vi
Postat av: martina

Låter som ni har det mysigt :) Kram på er!

2009-11-17 @ 09:50:00
URL: http://annamartina.wblogg.se

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0