Rygghelvetet har återigen tagit semester

Som jag (tror jag) skrev igår så hade jag ont i ryggen. En sån där konstig, molande värk som bara ligger och gnager i ryggslutet och gör att jag inte kan sitta, ligga eller stå stilla. Den hänger med mig även idag, fast idag är det snäppet värre. Blev tvungen att ringa och sjukanmäla mig imorse, för att jobba med den värken är inte precis det smartaste draget. Jag skulle säkert klara av det om jag bara bet ihop, men hur bra är det för ryggen att pressa den till bristningsgränsen? Och hur ont skulle jag inte ha ikväll i så fall? Nej fy fan för min rygg, ibland tycker jag verkligen inte om den. Tänk om man kunde trolla bort skoliosen och rotationen i ryggslutet? Vad underbart härligt det skulle vara!

Jag ska i alla fall upp på hammarn idag, lovade mormor igår att jag skulle skjutsa upp henne så det ska jag göra vid 13-tiden. Ska preparera mig med lite Ibumetin innan så går det nog bra. Mamma ska också följa med, så det lutar mot att hon får köra eftersom jag antagligen kommer att vilja vrida och vända mig konstant för att slippa "tröttheten" i ryggen. Det är ganska konstigt, för det gör egentligen inte ont på ett sånt sätt som man förknippar med smärta. Det är svårt att förklara, men det känns liksom som att ryggen "sover", att slutet av ryggen inte finns utan har tagit semester och lämnat resten av kroppen till att klara sig bäst den vill, där det enda som håller ihop bröstkorgen och höften är vener och nervtrådar som dinglar fritt och försöker upprätthålla en balans.. Det låter säkert jättekonstigt, men det är så det känns. Det är en konstig värk/trötthet som bor i min rygg.

Jag har sån otrolig lust att sola solarium också, för värme brukar hjälpa litegrann när jag har ont. Men det är ju bara det problemet att jag inte kan ligga still, så det är uteslutet redan nu. Och dessutom skulle det kännas rätt dumt att komma ner på jobbet och sola när man har sjukanmält sig. Speciellt när man ser helt och hållet frisk ut, det syns knappt på mig att jag har ont i ryggen. Jag haltar inte fram pga smära, jag stönar inte av smärta när jag går, jag har inga problem att resa mig upp eller sätta mig ner. Det syns liksom ingenting utanpå, förutom att jag konstant går och masserar ryggslutet på mig själv, och det faktum att jag har svårt för att vara still någon längre stund.

Nej, nu har jag klagat färdigt för idag. Måste röra på mig lite känns det som. Hoppas verkligen inte värken håller i sig så länge, för jag vill inte behöva sjukskriva mig på fredag också!! :(

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0