Mitt fina lilla balkongbord

Igår var vi till Östersund en sväng, så nu har jag köpt bordet + stolarna jag ville ha till balkongen. Köpte även sängkläder till Celias säng, en leksaksfisk + såpbubblor till Celia, några små handdukar och en jättefin fruktskål -och ändå har jag nästan 400:- kvar på presentkortet =) Det tyckte jag att jag gjorde väldigt bra, faktiskt!

Var ju självklart ner på stan en sväng också, köpte en klänning + leggings som jag tänkte ha nästa helg + en bh (som passade, hör och häpna!!! :D ). Sen vart det nog inte så mycket mer handlat tror jag, vi strosade mest bara runt. Celia lekte lite där nere utanför Kärnan. Var på Coop innan vi åkte hem, så nu har Celia upplevt ett bollhav för första gången :P haha. Hon tyckte nog det var lite otäckt, för hon hoppade ner en gång sen var hon uppe lika fort igen :P haha. Hon tyckte det räckte gott och väl med att sitta på kanten och kasta bollar istället :)

Idag har vi inte gjort nåt speciellt heller. Vi har vart ute lite, men det har ju varit så himla dåligt väder idag. Blåsigt och grått och trist. Sen sov vi också i eftermiddags... i 4,5 timme!! Hur det gick till vet jag inte, men vi var nog rätt slutkörd efter gårdagens stadsresa både jag och fröken fräken.

Nu sitter jag och kollar på filmen "Rädda menige Ryan" som går på 4an, eller ja, just nu är det nyheter. Och alltså, vi svenskar är verkligen lyckligt lottade som lever i våran lilla bubbla här uppe i nord. Det är helt ofattbart hur många människor tvingas leva, med gevär och kulsprutor och all skit. Bomber som slår ner alldeles bredvid husen. Självmordsbombare, diktatorer... det är ju inte klokt!

Nej nu ska jag gå ut ed Assar innan filmen börjar igen. Sov gott alla :)

Såhär tycker vi
Postat av: Olof

"Rädda meniga Ryan" är en amerikansk krigsfilm va? Amerikanska krigsfilmer har en tendens att vara överdrivna och alltid framställa USA som hjältar. Tex i alla deras filmer om Vietnam kriget framstår USA som någon sorts "hjältar". Mysko.

Men man ska nog vara glad att det inte är någon som bombar här i Sverige. :P

2009-05-17 @ 11:49:54
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0