And how you said "this is never over"

SItter och kikar på Martin i cam som vanligt. Lyssnar på lite blandad musik, just nu är det Sonata Arctica's underbara låt Tallulah som spelas (därav rubriken, dålig fantasi idag).

"I remember little things, you hardly ever do"

"I remember shooting stars and the walk we took that night.
I hope your wish came true, mine betrayed me"


Jag verkligen älskar den låten. Den har hängt med mig i många år nu, jag fick den skickad via msn av en vän hösten 2004.. och sen dess har den alltid funnits i mitt hjärta. Den är speciell på många sätt.

Just den biten ur texten, "I remember shooting stars and the walk we took that night...", den stämmer så otroligt bra in just nu. När jag var i Florö hos Martin sist, där i januari, så var vi ute och gick ganska sent en kväll efter att vi ätit middag hos hans föräldrar. Jag kommer ihåg att när vi gick där hand i hand och pratade om allt och inget så önskade jag mig en sak... och just nu verkar det faktiskt som att den önskningen delvis kommer att slå in. Det känns både underbart och skrämmande på samma gång, men jag kommer nog att ge det en chans. Jag kan helt enkelt inte låta det glida mig ur händerna... kanske kommer det att funka, kanske inte. Antagligen kommer jag att få en dålig stämpel i pannan av 95% av befolkningen här på byn, men jaa.. det får jag ta.

För det här är min chans, mitt liv.

Såhär tycker vi
Postat av: Olof

Det är ganska intressant att fundera över hur folket på byn sätter sina "stämplar" på folk. Varför dom ger just dom personerna den stämpeln, det skulle vara intressant att höra deras tankegångar när dom ringer runt och tjattrar. :P

2009-05-13 @ 22:14:10
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/
Postat av: Eva

Håller med dej om den låten...den är såååå bra!!!

2009-05-13 @ 22:52:35
URL: http://nogg.se/kenats
Postat av: mayvon

skit i vad alla tycker och tänker! Följ ditt hjärta...

2009-05-13 @ 23:31:49
Postat av: martina

man ska göra som man känner annars ångrar man sig för att man inte tog chansen. sen vad andra tycker ska man fullständigt skita i för man vet bäst själv:) gooo girl! <3

2009-05-14 @ 09:06:33
Postat av: Marie

Vad är det som är så hemlighetsfullt som samtidigt verkar vara det bästa för Dig? Stå på dig, följ Ditt hjärta och skit i vad människor tycker och tänker. Kram!

2009-05-14 @ 10:59:24
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Denise

Klart du ska göra som du känner! Se bara på mig, haha, jag har struntat i precis allas åsikter och riskerat dumförklaringar, men ändå såå kär och lycklig :) Och bättre kommer det bli!

2009-05-17 @ 20:18:29
URL: http://dandersson.blogg.se/
Postat av: Heyli - Vinn presentkort!

håller med, låten är underbar :)

2009-05-19 @ 01:03:54
URL: http://heyli.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0