Tisdag den 3e mars

Godmorgon. Måste bara fråga er om det var fullmåne inatt? Jag har sovit så jäkla oroligt så det är inte sant... har bara vridit och vänt mig hela natten, utan någon egentlig orsak.

Vår dag började i alla fall kl. 07:30 när väckarn ringde, och jag hörde Celia sitta och prata glatt för sig själv inne i sitt rum. Snacka om att alltid vakna på rätt sida! Jag skulle också vilja vara så lycklig när jag vaknar innan 09:00. Vi har poat på lite här nu på morgonen, ätit gröt och grejat. Vart ner till tvättstugan och startat en tvättmaskin och sen lämnat Celia på dagis. Och det säger jag er... min tjej har blivit jätteduktig!
I vanliga fall brukar "lämnings-processen" vara en riktig pina eftersom hon blir så himla ledsen och klamrar sig fast runt halsen på en (men som med alla andra barn tar gråten och skriken slut efter ungefär 2 sekunder). Men idag gick det hur smidigt som helst! Jag tog av henne ytterkläderna och sen kom ett av de andra barnen och sa "kom Celia", tog henne i handen och Celia sprang glatt med. Haha. Vad paff jag blev! Men jag tog tillfället i akt och skyndade mig att säga hejdå till fröknarna och kutade ut genom dörren innan Celia kom på vad som hände :P

Idag då. Jag ska snart till att äta frukost no. 2. Åt ju gröt i morse med Celia, men var inge direkt hungrig då, så nu tänkte jag äta ett par smörgåsar också, plus en shake. Det tar på krafterna att gå den korta biten till dagis, är ju säkert 600 meter dit... ;P

Nu ringde dom från brunis också, så imorrn blir det jobb 7:30-12:30. Måste försöka få tag på dom på dagis så jag kan ändra dagistiden imorrn till 7-14 istället då. Lite bökigt det där, för det vore ju perfekt att hämta Celia vid 12:30, men då sover ju lilla fröken och jag vill ju inte väcka 'na för då blir resten av dagen upp och ner. Så då blir det ändrade tider på fredag också, så det blir 9-14 istället för 9-15.

Jag håller som sagt på att tvätta också, och sen ska jag diska och fli undan lite här. Otroligt vad stökigt det blir när Celia är i farten :P och klockan 12:00 ringer Sandra för då är det dags för uppföljning igen. Jag ska försöka få tag i en kund också. Och jaa, var det nåt mer? 

Nej ni, dags att fixa frukost. Perfekt att äta smörgåsar och kika på Top Model såhär på morgonkvisten!


Såhär tycker vi
Postat av: Eva

Nä jag tror inte det har varit fullmåne inatt men det är på G...hoppas du får sova bättre inatt då.

Kram

2009-03-03 @ 11:30:45

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0