Snart ska jag göra hammarn

Nu har jag pratat med pappa och snart bär det av till hammarn. Han skulle vara hos tandläkaren 12:50 fick jag veta. Hur som haver. Jag har pluggat. Lite. Jag har läst igenom Tema 1 i Alternativ Medicin och valt ut två ohälsotillstånd som jag tycker är intressanta; utbrändhet och övervikt/fetma. Det är ju alltid något.
Sedan ska det då göras en jämförelse mellan skolmedicinens behandlingar och de alternativ medicinska behandlingar som erbjuds för dessa olika ohälsotillstånd. Det känns som att det här kommer bli ett stoooort arbete. Visste ni att det finns mer än 300 olika alternativ medicinska behandlingsmetoder?

Det sista arbetet som ska redovisas muntligt i Alternativ Medicin ska handla om en behandlingsmetod som vi själv får välja. För mig lutar det mot STAR, men jag vet inte jag... För egen del skulle jag gärna vilja läsa mer om detta, men vill jag verkligen redovisa det arbetet?


"Det grundläggande antagandet är att 98 % av mänskligheten egentligen inte har vuxit upp. I stället försöker vi fortfarande behaga eller göra uppror mot våra föräldrar. Vi förhåller oss till andra människor som till våra föräldrar och ägnar oss ofta åt en självisk och ofri form av "kärlek" till andra, full av villkor och destruktiva, låsta mönster. Tanken i FischerHoffman-processen är att vi inte kan älska oss själva och andra förrän vi genomgått en lyckad skilsmässa från våra föräldrar."


Det är vad STAR handlar om. Att man inte kan gå vidare i livet, älska andra människor etc. förrän man har förlåtit det som varit, slagit sig fri från sina föräldrar riktigt och gått vidare i livet utan att se bakåt hela tiden. Men jag känner mig själv, och skriver jag ett arbete om STAR kommer jag komma in på väldigt personliga saker i och med pappas drickande. Vill jag verkligen berätta om det för främlingar? Men å andra sidan, det där programmet verkar så otroligt intressant så jag vill veta mer om det! Jag kan ju alltid skriva arbetet och sen skala bort allt det som blir för personligt. Ja, så gör jag nog.

Nähäpp. Nu ska jag gå och dra borsten genom håret innan det bär av. Ha en bra dag i solen!



 

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0