Lång dag!

Igår klev jag upp tidigt, väckarn ringde vid 6:30 så jag skulle hinna göra mig iordning inför STSet i Sollefteå. Sagt och gjort, duschade, åt frukost och fixade ditten och datten innan jag satte mig i bilen på väg mot Sollefteå. Var där strax efter 09:00 och strosade runt lite innan jag gick till lokalen vi skulle vara i.

Själva STSet höll på mellan 10-14 ca, en timme kortare än vad det var sagt, men det var rätt skönt med tanke på att jag tog på mig att jobba natten inne på Brunkullan. Sprang en sväng på Skattkistan och Konsum och köpte lite smågrejer och sen styrde jag kosan hemåt. Lämnade bilen hos pappa vid 15:30 tror jag, och då hade han lovat farfar att hjälpa honom med pellets-brännaren (eller vad det nu kallas) för den hade stannat. Jag försökte snällt förklara att jag varit uppe sen 7:00, var jäkligt trött och skulle jobba natten mellan 20:00 - 07:00 och att jag gärna ville åka hem till mamma och dö på soffan en stund innan middagen (var ju bjuden på 3-rätters hos mamma.... GOTT!!!!), men icke sa nicke. Ingen sömn här inte, för det skulle gå fort hos farfar och han hade sagt att jag också skulle komma. Så vad hade jag för val? Det gick i och för sig rätt fort hos farfar, men jag hade verkligen behövt de där 45 minuterna sömn som jag gick miste om!

Hur som helst, ingen sömn överhuvudtaget blev det innan middagen hos mamma. Hade en trevlig kväll med mamma, Olof, Eva, Kent & Hannes innan moster kom och hämtade mig. Strax innan 20:00 stegade jag in på Brunkullan och förvånades över det rådande lugnet. Skickar hem Britt-Marie och hinner inte mer än att gå in på toaletten och byta om till arbetskläderna så kommer en speedad boende utrusandes ur sitt rum och letar efter "tratten till toaletten", sen kommer ännu en boende ut och ska absolut därifrån -kosta vad det kosta vill!!! Och så kommer en 3e ut också. Och en 4e som letar katten var 5e minut.

Som tur var lugnade läget ner sig, och nr 2, 3 och 4 gick och la sig. Var bara en dam uppe, och hon letade desperat efter den där tratten i några timmar innan hon tvärslocknade på sängen och sov resten av natten. Så det var en förhållandevis lugn natt ändå, jag var beredd på ett värre läge om man säger så. Men, jag var måttligt trött när jag kom hem strax efter 07:00 imorse! Hade då varit vaken i ca 24,5 timme, endast småslumrat sittandes i en fåtölj ca 1 timme, men när man är på jobbet så är man ju på helspänn hela tiden så man inte ska missa nåt så jag kan inte direkt kalla det vila ens.

Sov i alla fall till 12-nånting men tvingade mig själv att ligga kvar i sängen till 13:00 då jag klev upp och tog en dusch. Sen har jag ätit frukost/lunch eller nåt liknande, kört igång en tvättmaskin och städat undan lite här. Om några timmar kommer Celia, och imorrn blir det jobb igen. 7:30-12:30 på Blå, och sen antagligen ett par timmar på brunis efter det medans dom har möte. Blir ju lite pengar i alla fall! Men är fortfarande lite småförbannad för att jag missade två 8-timmars dagar -jävla flunsa!!!

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0