Jaha, då drar verkligheten igång

Fick reda på idag att skolan börjar nästa vecka, eller ja, de två sista kurserna jag ska läsa (Alternativ medicin & Vårdpedagogik). Förut har dom sagt att kurserna skulle börja vecka 14, men nähäpp. Change of plans. Så typiskt Bräcke :p Det är aldrig nåt som stämmer nästan, ändringar i sista minuten och sen glömmer dom bort att meddela mig för att jag egentligen inte ingår i klassen utan bara läser strökurser. Jag slår vad om att om inte jag skickat ett mejl och frågat om kursstarterna så hade jag inte fått veta nåt.

Det blir som sagt jobb imorgon på brunis, och på torsdag ska jag vara på blå. Kul att man får komma ut lite igen! Lite besvärligt bara när man bara har 20 timmar dagis, för det är ju i princip bara 2,5 arbetsdag, och nu med skola och allt så kommer det bli lite. Har suttit och jäklats nu med att få det att gå ihop så jag kunde jobba torsdagen också, men det löste sig tack vare att Celia ska följa med Anders på "kalas" hos hans farmor på torsdag, så han hämtar henne på dagis efter lunch. Då räckte timmarna precis ihop. TACK ANDERS!

Ska ringa den där pysen som har hand om dagistimmarna tänkte jag. I höstas hade jag ju heltid på dagis åt Celia, dvs. 40 timmar i veckan (fast jag tror aldrig jag utnyttjade alla timmarna), och det borde väl vara samma sak nu. Iofs blir det inte 100% studier, utan 75%, men jag har ju jobb också. Förhoppningsvis mer än vad jag haft tidigare. Men det kommer ju inte att funka med endast 20 timmar dagis, för de dagar jag har skolan så åker jag vid 8 och kommer tillbaka runt 16:30, och det är ju liksom 8,5 timme... och då har jag bara ca 1heldag med jobb + en kortis sen kan jag inte jobba mer den veckan.

Herregud vad jag svamlar. Nu ska jag ner i tvättstugan och hämta upp tvätten. Undra just hur mycket som är torrt?

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0