Är det flunsan?

Igår kväll gick jag och la mig tidigt, nån gång vid 22-tiden. Sover fram till 01:04 och vaknar med feber, frossa, värk i hela kroppen, igentäppt näsa och en svullen hals. Ligger i sängen och vrider och vänder på mig fram tilll 5:00 när jag kommer på att det kan vara bra att ringa nattpersonalen och berätta att jag är sjuk (igen!! var ju samma visa i söndags... ). Skämdes som tusan när jag ringde, var samma person som svarade som natten mot söndagen. Men jaa, man kan ju inte hjälpa att man blir sjuk. Men det måste ju verka precis som att jag inte vill jobba ute på blå -men det vill jag!! Blir så jäkla irriterad, för nu har jag förlorat 16,5 timmes arbete och det är välbehövda pengar!

Och för att göra saken "bättre" så började Celia vakna till liv vid 4-tiden och jag hörde hur hon slängde ner alla 3 napparna en efter en i golvet och sen satt hon och sa "puppe... puppe... puppe...", och när jag kommer in i rummet blir hon överlycklig. Men, sträng som jag är och trött som jag var så fick hon tuttarna, vi kramades och sen la jag ner henne och sa åt henne att sova en stund till. Och det gjorde hon, men inte jag. Suck. 3 timmars sömn har jag fått inatt.

Läget just nu är i alla fall som följer. Hela kroppen värker, jag är iskall, kan inte sova, kan inte svälja, hela ansiktet värker.. Kan knappt andas pga näsan. Har inte fått i mig nån mat mer än shakes idag, men man kan ju vara glad över det i alla fall.  Nu medans Celia har sovit (sen klockan 11:15) har jag legat i soffan iförd kläder, fleecemorgonrock och filtar men frös så jag skakade ändå. Det här är inte kul, speciellt när man liks förbannat måste ta hand om disk, matlagning och Celia helt själv.
Celia blir ju så himla less, för jag orkar inte göra någonting. Hon har sprungit runt och sagt "oija" hela morgonen (overall :P) och vill gå ut och "ooka" (åka pulka), men det är ett projekt jag inte vill ge mig in på idag. Stackars barn. Inte ens nån riktigt frukost fick hon, för jag klarade inte av att stå upp vid spisen och koka gröt, så det blev smörgås, äpple och mjölk. Hemsk jag känner mig, men hon överlever nog en dag utan gröt.

Nej nu har jag gnällt klart för idag. Celia borde vakna snart också tycker jag, och då ska hon på kalas hos sin gammelfarmor som fyller år idag. Skönt för henne att få komma ut lite och slippa tråkiga mig!

Såhär tycker vi
Postat av: Marie

Urs, låter inte alls roligt!!



krya på dig!



Kram

2009-03-05 @ 20:10:37
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0