Fresh air

Nu är min skalle något så när tom och jag har fått rensat luften lite -skönt! Man behöver göra det ibland för att må bra, tror jag.

Hur som helst så är jag väldigt trött just nu. Igår kväll jobbade jag ju som sagt, och direkt efter kvällspasset gick jag på ett nattpass. Jobbade med andra ord mellan kl. 16 och 07:00 -det var tufft! Sen när jag kommer hem så har jag ju självklart blivit pigg av den uppfriskande morgonluften och jag somnar inte förrän efter 8 nån gång. Vaknar strax efter 9:00 av ett sms från Anders. Lyckas somna om efter mycket om och men, och vid 11:00 får jag sms av mamma. Då gav jag upp!
Jag vet, jag borde ha stängt av mobilen, men jag hade den på för att jag väntade på ett samtal... som självklart aldrig kom. Så typiskt. I alla fall, allt som allt sov jag kanske... 2-2,5 timme efter att jag slutat jobba. Och det är allt. Har inte ens slumrat nånting på soffan, och det är ovanligt för att vara mig! Men det börjar kännas nu kan jag säga... ögonlocken är tunga.

Imorgon ska jag kliva upp runt 8:30, har lite att stå i. Ska först och främst ringa upp på Björkhammar och prata med nån läkare ang. ryggen, för det börjar kännas ohållbart nu. Det är nästan så att jag känner hur ryggen lutar mer och mer åt vänster -kanske inbillning, kanske inte. Men jag måste kolla upp det. Jag har ju fått kommentarer på jobbet om att jag ser snedare ut, så det kanske har hänt något i ryggen igen.
Det är ganska skrämmande, för om jag ligger på vänster sida (alltså åt det hållet som ryggen lutar) så har jag nästan 10 cm's "glapp" mellan höftbenet och ner till magen. Där som i "svängen" som blir vid höften och midjan när man ligger på sidan, ni vet.
Och när jag står upp, på den vänstra sidan är jag helt rak. Där är det som ingen skillnad mellan midja och höft. På den högra sidan däremot har jag världens timglas-kurva vid midjan. Ja jag säger då det... läkarn nästa! En röntgen vore verkligen på sin plats så jag får vänta om min 11-graders rotation har blivit värre....

Nej, sängen nästa. Godnatt och sov gott.

Såhär tycker vi
Postat av: Marie

Får jag fråga vad det var för sms av Celias pappa som gjorde att du hade problem att somna?



Läskigt det där med ryggen, ja det måste du verkligen kolla upp. Har du gjort någonting tidigare med ryggen som kanske inte hjälper längre?



Jag tror inte du är "onormal", alla är vi ju olika. Vissa är mer oroliga än andra, så är det ju bara. =D

Ja visst ser det fridfullt ut. Inte tror jag att en annan ser lite lugn och harmonisk ut när man sover.. :p

Kram

2009-06-11 @ 09:14:05
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0