Produktiv dag

Herregud vad duktig jag har varit idag! Började som sagt dagen med att springa en runda, sedan tog jag itu med städningen, organiserade lite garderober och planerade lite för mina framtida Tradera-försäljningar. Åt lunch, for hem till mamma vid 13.30 ca (tror jag...) och har vart där tills nu i princip.

Medans mamma och Olof tapetserade lite tog jag itu med alla Olofs flyttkartonger som blivit dumpade uppe i Lindas gamla sovrum, så nu är allt det undanstuvat i garderober, endast tv-kartongen kvar, men den gick inte in nånstans. Sen har jag målat dörren till garderoben i sovrummet, så den är vit och fin.
Slutligen tog jag och Olof itu riktigt med tapetseringen i  "mellan-rummet" mellan sovrum och hall på övervåningen, medans mamma målade några lager färg till på garderobsdörren och lagade en supergod fiskgratäng. Fixade också till några skavanker i sovrummet som uppkommit efter en hund som gnagt på väggen och fått bort tapet.

Det börjar bli riktigt fint på övervåningen där nu :) Kommer nog bli jättebra när mina möbler (säng, bokhylla + Celia's spjälsäng) kommer dit. Då har dom ett gästrum sen, och ett rum där Celia kan sova när hon är där. Mellanrummet (vad dumt det låter :P) kommer nog bli jättemysigt också, ett sånt där lugnt och fridfullt rum där man kan sitta och läsa en bra bok och bara vara.

Ja, det var väl min dag det. Jag känner mig väldigt nöjd, har gjort mycket nytta både för mig själv och andra! =) Och imorgon/natt kommer Martin också! Han är på väg till Lillehammer för att sova hos besta & beste inatt (mormor och morfar för er icke norsk-kunniga), sen imorgon fortsätter han färden hitåt, och borde vara framme sent på kvällen/natten, beroende på hur tidigt han åker. Ska bli sååååå skönt att ha honom här en hel vecka! :) Som jag har längtat, ni anar inte!

Imorgon blir det jobb, delad tur. Känns inte allt för kul, hade mycket hellre varit hemma hos mamma & Olof och pysslat och donat lite mer på övervånigen. Vill måla runt "portalen" nere i hallen, så det blir riktigt vitt och fräscht. Och så ska dörren till mellanrummet målas vit på utsidan också. Det ska fli's undan allt rat där och börja möbleras och fixas. Olofs skrivbord vill jag måla vitt och piffa upp också. Och skruva ihop sängen riktigt! Jag tycker verkligen sånt där är jättekul!! Kan knappt vänta tills jag har eget hus att renovera och piffa till!

Är väldigt sugen på att skicka bort mamma en helg och fixa i ordning köket.. nya tapeter, måla om köksluckorna... jag har så många planer för det där köket! Och det behövs inte mycket pengar för att fixa till det heller, för det är inte mycket tapet som det behövs, tror knappt det behövs mer än en rulle. Några färgburkar. Mer behövs det inte, och det skulle vara sååååå roligt att få göra det =)

Nej, nu ska jag gå och torka håret och tvätta bort ansiktsmasken, sen blir det nog kanske sängen tror jag. Eller kanske somna framför tv'n? Får la se vad det är på dumburken! Godnatt :)

Såhär tycker vi
Postat av: Olof

Rummet ser riktigt proffesionellt tapetserat ut :P

Jag kan stolt säga att det inte är någon av mina hundar som hade tuggat där inne på rummet...fast det vet du redan :P Mina ouppfostrade byrackor kan uppföra sej ibland. :P

Det där med köket låter som en bra ide. Jag är väldigt inne på gult där, men mamma är tveksam till det. :P

2009-07-22 @ 23:42:12
URL: http://e

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0