Återupplever barndomen

Haha, det är kul med Spotify. Sitter just nu och lyssnar på Rednex, Cotton Eye Joe. Den kommer ni väl ihåg? En väldigt enerverande och allmänt stygg låt :P "If it hadn't been for Cotton Eye Joe, I'd been married long time ago. Where did you come from? Where did you go? Where did you come from Cotton Eye Joe?"

Förövrigt så är låten i föregående inlägg verkligen värd att lyssna på. Det är en ny favorit för mig. Jag är text-nörd, och en bit av den låtens text fick jag skickad till mig per sms natten mot söndag när Martin var på nån typ av konsert med Rednex (som jag förövrigt trodde var utdöda för länge sen :P). Musik och texter är verkligen en viktig bit av livet för mig ;)

Idag har jag jobbat, surprise! ;) Jobbade 7:30-15:00, så det var skönt att få gå hem efter fikat. Jag hade uterundan på sörsia' idag, så det var en lugn morgon för min del. Mest prat om väder och vind med pensionärerna, en dusch och ett par mediciner. Passade mig utmärkt imorse, för jag var så himla trött på morgonkvisten.
Efter att jag kom hem så har jag städat och diskat (välbehövligt!!!!), och nu har jag landat här. Celia kommer tillbaka till mig vid 19-tiden nångång, hon och  hennes farmor +några till har varit på Junsele djurpark idag. Hoppas dom haft kul! I alla fall så ska jag äta middag innan dess, och ev. ut och springa en runda  om jag känns orka. Annars kör jag träningsvideon ikväll istället. Fast, det är ju roligare att vara ute och springa och få lite frisk luft på näsan. Vi får se hur jag känns orka innan Celia kommer.

Nu ska jag skriva på mitt personliga brev och fixa till mitt CV lite inför jobbsökandet i den norska jobbdjungeln. Ska fråga runt lite om någon kan tänkas ställa upp som referens också -någon frivillig? Jag skulle bli dig evigt tacksam!!

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0