Uppe med tuppen!

Igår kväll/natt (eller vad man nu ska kalla tolvsnåret för) så kom jag som tur var ihåg att ställa väckarklockan på 07:30 eftersom jag har tvättid idag. Jag känner mig själv, så jag ställde in ringning på 07:30, 07:35, 07:45 och 08:00 så jag absolut inte skulle försova mig. Sover gott hela natten, och när väckarn börjar pipa så trycker jag bara av den i nån slags dvala. Samma sak händer igen. Och igen. Och igen. Sen vaknar jag 08:12 -"Just fan! Jag har ju tvättid! Det var därför fanskapet ringde så jävulskt!!", så då vart det minsann fart på mig kan jag säga. Förlorade nästan 30 minuters tvättid *suck* -dom minuterna behövs verkligen! Torkrummet här är ju som bekant inte det bästa...

I alla fall. Nu har jag kört 2 fulla maskiner och hängt upp dom, och en 3e är igång (innehåller dock bara min morgonrock, men den var full i välling efter en incident i förra veckan så jaa... den måste tvättas). Kan dock inte tvätta en endast handduk, för det får inte plats i torkrummet, och dom skulle ändå inte hinna torka för fem öre. Jag förstår verkligen inte varför det inte finns en torktumlare här?! Allt skulle bli så mycket enklare då, och jag skulle slippa hänga upp fuktig tvätt runtom i hela lägenheten. Det är ju lite sådär lagomt kul att hänga upp underkläder till allmän beskådning om det kommer besökare...

Det är i alla fall underbart väder ute idag. Jag börjar få vårkänslor nu! Härligt härligt :)

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0