Size zero

Såg en dokumentär på 3an som handlade om Size Zero. För mig är det helt obegripligt varför tjejer/kvinnor väljar att plåga sig själv på det sättet. Storlek 32 "size zero" är verkligen inte nåt att sträva efter! Vissa är så liten till naturen -fine, end of story liksom. Men när man är en sund storlek 34-36-38 t.ex. varför, och jag betonar varför, väljer man att göra det här mot sig själv?!

Nej, det är inte attraktivt. Nej, din kropp mår inte bra av det.

Jag har själv varit en s.k. size zero. Även om jag är naturligt smal så har jag aldrig tyckt om det. Jag har rent ut sagt hatat det. Varför vill man vara så liten? Varför vill man ha revben som syns och "sticker ut", bröst som knappt syns och en mage som buktar inåt? Kinder som ser helt livlösa och insjukna ut, är det verkligen fint? Nä, jag förstår inte varför man eftersträvar detta!

Att vara en sund 36a eller 38a (eller varför inte storlek 42?) är fint. Kvinnor ska ha former. Det ska finnas lite rumpa, bröst och höft. Eller har jag fel?


     

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Nej usch och fy.. och jag tycker att de är sjukt att det är såna krav på dagens kvinnor.. De är ju bara skinn o ben..

En sak om man som sagt är naturligt smal men annars.. nej fy..



tycker också kvinnor ska ha lite former.

Jag tycker också att det är viktigt att man själv mår bra i sin kropp..



Och gör verkligen de där kvinnorna det?! De kan man undra..



Förresten, hur slutade dokumentären? Ja gick o la mig så såg inte allt.

2009-02-24 @ 08:41:22
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0