Allas deppar dag?

På lördag är det som bekant Alla hjärtans dag, och jag ser inte fram emot det.Geléhjärtan i all ära... men nej. Alla hjärtans är ingen höjdare. Jag har aldrig tyckt det. Vad är det att fira, egentligen? Varför drivs alla till vansinne och köper fåniga små nallar och hjärtan till varandra? Jag har aldrig förstått det.

Om man älskar någon behöver man väl ändå inte haka upp sig på en dag och att den dagen ska vara så himla perfekt? Varför inte visa kärlek & uppskattning någon av de andra 364 dagarna på året? Som sagt, jag förstår inte den där hysterin. Jag tycker ändå bara man får höra en massa gnäll efteråt. Kvällen blev inte sådär sötsliskigt perfekt som alla hade hoppats på, och då gräver dom ner sig av sorg och besvikelse ett år framöver.

Nej. Tummen upp för årets övriga 364 dagar! (och nej, jag är inte bitter för att Martin befinner sig nästan 100 mil härifrån.. inte alls!)


Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Jag håller med dig. Jag ser inte alla hjärtans dag som en " Å du o ja älskling" dag.. Utan jag ser de mer som en chans att påminna mina nära och kära lite extra, hur mkt jag älskar dom alla. Men vi har då aldrig firat alla hjärtans på nå spec sätt så ..



Iår har jag och edvin gjort (pysslat!) kort, klippt ut som ett hjärta, och ett kort på han i och sen skrivit glad alla hjärtans dag, och gett till hans farmor&farfar, morfar, mormor :) Ja du förstår..



Men som du säger, vi har ju såå många fler dagar på året =) man ska älska varandra året runt, inte lite extra en dag om året ;)



Kram

2009-02-12 @ 21:30:42
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0