Dags att byta karriär?

Igår fick jag möjligheten att prova på ett nytt jobb, ett jobb som är så långt ifrån det jag är van vid som man kan komma. Kontorsjobb. Martins mamma behövde hjälp på kontoret, så igår satt jag med bokföring hela dagen. Väldigt annorlunda mot det jag är van vid när det kommer till arbete. Siffror, siffror, siffror... mot all förmodan drömde jag faktiskt inte om siffror och debit & kredit inatt. Däremot sov jag väldigt gott, jag antar att en dags arbete faktiskt gör gott (som om jag inte redan visste det, jag håller på att bli galen av att bara gå runt här!).

Strax före 22:00 nångång kom jag & Martin hem igen, och då såg vi en film -Barnhemmet. Som jag har längtat efter att se den filmen, och så var den en besvikelse. Jag tyckte inte den var bra alls, handlingen var riktigt dålig. Det var några skrämmande scener och ljudeffekter, ja. Men det var liksom allt. Snacka om platt film...

Igår ringde dom från Docen, så på torsdag ska jag jobba i alla fall. Hoppas på att jag får jobba hela helgen, så jag får ihop lite pengar. Det är inte länge kvar tills jag åker tillbaka till Bispgården nu, och fram till dess jobbar jag gärna dygnet runt som det känns.

Har tänkt gå ner på stan en sväng sen tror jag, men tänkte gå ner när det börjar mörkna lite utanför (vilket inte dröjer allt för länge till har jag en känsla av, för det har fortfarande inte blivit riktigt ljust ute). Varför jag vill gå när det är mörkt ute? Därför att det är mysigt att strosa runt och kika i butiker i "vinter"mörkret och juldekorationernas sken.

Jag har förövrigt väldigt ont i nacken, den är alldeles stel och konstig. Måste ha legat konstigt inatt...

Well well, ska gå och se efter hur jag ser ut idag egentligen. Ska bli spännande att se om jag måste hoppa in i duschen innan det bär av ner på stan, eller om jag kan ta en lång, varm dusch ikväll istället. Men, med mitt hår så vet jag nog redan svaret!


Såhär tycker vi
Postat av: martina

Jag har också sett den filmen. På titeln låter den ryslig men den var en stor besvikelse!

2009-12-08 @ 21:33:28
URL: http://annamartina.wblogg.se

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0