Värdelös tvättstuga

Här kommer jag glad i hågen konkandes på två överfulla IKEA-påsar (dom där stora, blåa ni vet...) och kliver in i tvättstugan. Min första tanke är "vafan?! vart är tvättmaskinerna?" eftersom den enda jag kunde se var en minimal tvättmaskin som såg ut som att den var importerad direkt från 30-talet. Ställer ner påsarna och tar en sväng genom hela källarvåningen och kollar in i alla dörrar, men nej, det var visst den enda maskinen.

Fortsätter min spaningsrunda, men hittar ingenting av det jag letar efter -dvs. torktumlare eller torkskåp. Enda torkningsalternativet som finns att tillgå är ett sånt där värdelöst torkrum där tvätten tar 5 timmar på sig att torka... Besviken slänger jag in första maskinen med tvätt, och när jag kommer ner i tvättstugan för att hänga tvätten så SJÄLVKLART har inte maskinen centrifugerat tvätten. Tur i alla fall att det fanns en centrifug ståendes där...

Så min eftermiddag har i princip sett ut så här:

* Tvättstugan: centrifugering, starta ny maskin, hänga tvätt
* Lägenheten: 40 minuters pluggande
* Tvättstugan: centrifugering, starta ny maskin, hänga tvätt

osv osv.

Vilken underbart härlig eftermiddag jag har haft, tycker ni inte? Nu ska jag i alla fall ner och hämta upp min blöta tvätt.. Jippie!

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0