Smärtlindring vid fraktur -någon?!

Nu har jag precis avslutat mitt fraktur-arbete, men det var fan i mig svårt! Det var väl lätt att skriva om pre- och postoperativ omvårdnad, och att förklara skillnaden mellan öppen och sluten fraktur... Men smärtbehandlingen då? Det fanns ingen direkt information i boken, och jag hittade inget matnyttigt när jag satt och googlade heller. Jag hade ju velat skriva lite om vilka läkemedel som används, och varför. Det enda jag kunde säga var att man kan lindra smärtan oralt och intravenöst.. men det känns verkligen inte som att det räcker. Vi får väl se vad Ylwa säger...

Mina planer för ikväll är i alla fall följande;

* Duscha, raka benen
* Springa runt i mina favoritshorts + linne
* Mysa in mig i min älskade röda filt
* Leta information om aktiv dödshjälp
* Fixa nåt gott kvällsfika (kanske vitlöksbaguetter?)
* Mysa ner mig i soffan med mitt fika och se på nåt dåligt program på tv
* Förhoppningsvis somna och inte vakna förrens imorgon

((men sms är ju alltid tillåtna som ett trevligt avbrott...))

Såhär tycker vi
Postat av: Mamma

Ring på en ortoped-avdelning & fråga! Där kan du säkert få svar på såna frågor + att du får en källa till i ditt arbete ;)

Kommer ev. upp imorgon em/kväll- saknar er sååå mycket...



KRAM

2008-09-18 @ 20:53:31

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0