Dödshjälp -rätt eller fel?

Nu vill jag ha era åsikter och synpunkter! Vad tycker ni om dödshjälp? Är det totalt fel, eller helt och hållet rätt? Kanske någonting mitt emellan? Är något av det jag skrivit nedan helt absurt i era tankebanor? Spit it out then! Jag vill veta vad NI tycker, tänker och känner inför att hjälpa någon att avsluta livet.

Här kommer ett kort urdrag ur min inledning på arbetet;

"Att ta ställning i den här frågan är för mig väldigt lätt. Jag är för dödshjälp, eftersom jag inte tycker det är värdigt att lida för att sedan tyna bort i en sjukhussäng. Om jag en dag blir svårt sjuk i t.ex. cancer och läkarna inte längre kan göra något för mig, då vill inte jag att min dotter ska minnas mig som ett vårdpaket som ligger och kippar efter luft i en steril sjukhussal omgiven av apparater. Jag vill att hon ska minnas mig som en pigg och glad människa med ett leende på läpparna. Den rätten anser jag tas ifrån mig, och inte minst min dotter, om man inte har någon möjlighet att få dödshjälp."




Och här kommer de argument jag hitills kommit fram till genom egna åsikter, tidningsartiklar, reportage etc. etc:



Såhär tycker vi
Postat av: Petra

Hur va din svenssondag idag då? =)

2008-09-22 @ 22:35:37
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: Mamma

kloka tankar & funderingar tycker jag! Jag resomerar nog som du gör, vi pratade ju om detta när vi åkte till Övik, så du vet ju hur jag & Per tänker om detta ämne.

Kram

2008-09-22 @ 23:16:49
Postat av: martina

precis som mig linda!

2008-09-23 @ 11:04:27

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0