Det hade jag inte väntat mig!

Jahapp, nu har jag inte skrivit på hela helgen, så det börjar kanske bli dags för en liten uppdatering?

Fredag var det som sagt bestämt att jag skulle äta middag och umgås med Anders, Erik och Johanna. Vi hade det skitkul, maten var jättegod och Johannas hallon/blåbär paj likaså. Gott dricka, röd tunga och brinnande snapsar -Sambuca (eller hur tusan det nu stavas..;P). Smakade väl inte sådär jätteöverdrivet gott, men det gick ner. Påminde inte allt för mycket om P55 i alla fall (ni som följt min blogg en längre tid vet nog om att jag och P55 inte är nån bra kombination... haha :D).
Såg på film lite senare på kvällen, självklart vart det lite Wii-spelande också. Erik var en riktig liten speldjävul, så det vart även kortspel som var kul. Synd bara att han hade utsett mig till någon typ utav syndabok som fick straffar hela tiden! haha. Men jag tålde nog mer än han trodde :P

Sen började jag få lite småkonstiga sms från norsken, där det stod antalet km kvar hem till mig. Och jag tänkte bara "vafan, nä han driver med mig!!", och så höll det på hela kvällen. Jag trodde inte en sekund på han, men började få lite smått panik senare på kvällen/förnatten och skickade iväg ett sms till Nette :P haha. Jag måste ju ha nån typ utav livräddare i beredskap! haha
Hur som helst, strax innan 03:00 får jag ett sms där det står "I hope your awake, 26 km left". Då ni vart jag nästan rädd! haha. Men jag tänkte vafan, jag måste ju gå hem då ifall att han verkligen kommer... sagt och gjort så spelade jag klart Wii-rundan och sen tog jag mitt pick och pack och började vandra hemöver. Vad hör jag inte när jag börjar närma mig gamla kiosken? Jo, en MOTORCYKEL. Satan i gatan tänkte jag, han kommer verkligen! Och ja.. där var han. Haha, satan vad chockad jag vart!

Snäll som jag är fick han i alla fall sova på bäddsoffan, och vi gick väl och la oss strax efter 03:30 tror jag.. Han var rätt trött efter att ha kört motorcykel i nånstans runt 11-12 timmar i sträck... :P

Lördag sen då, hände väl inget speciellt. Jag fick åka lite motorcykel, och det var kul! Åkte nog i alla fall en 5-6 mil nåt, om inte mer till och med. Var bort till Döda Fallet en sväng och sen upp på hammarn och handlade lite mat. Hem igen och slöade framför tvn.
Lite senare så kom Celia efter hennes lilla sundsvalls-tripp med pappa och farmor. Hon var dock väldigt blyg för Martin, och så något övertrött dessutom, så det vart nästan bums i säng för henne.

Käkade lasagne på kvällen, och så ringer det nån fyllkaja på hemtelefonen. Han pratade på som en tok och det gick fan inte att få tyst på han. 30 minuter pratade vi, först lite allmänt, sen lovade han att jag kunde ringa till han när som helst på dygnet för han kunde hjälpa till med det mesta (nästan gratis :P) och han sa han skulle ringa mig idag igen för att ge mig lite investeringstips så jag blir mångmiljonär och kan gå i pension när jag är 55. Suck, vad jag hatar att prata med fulla gubbar...

Såg på nå filmer på tv, Heartbreakers och Saturday Night Fever, och sen la vi oss.. Klockan var väl runt halv tre då tror jag. Celia vaknar på sprudlande humör vid 07:00 så då var det bara att kliva upp igen. Självklart väckte hon även norsken :P men det är sånt man får ta när man sover hos mig!
Han har i alla fall åkt nu, han åkte nån gång runt kvart i nio tror jag, så han har väl minst 10 timmars körning kvar innan han är hemma hos sin syster igen. Och sen ungefär lika lång körning imorrn igen, något kortare kanske. Om han nu inte tänker köra hela vägen idag, men det lät jobbigt :P

Förövrigt har jag precis skrivit klart mitt Astma-arbete och skickat in, och nu tänkte jag läsa igenom kapitlet om akuta bukar en gång till. Har ju snart prov på det +hypo/hyperglykemi. Parprov.. Hoppas man hamnar med nån som har pluggat, annars blir jag less...

Nähäpp. Celia vaknade visst. Inget mer pluggande då.

Såhär tycker vi
Postat av: Linnéa.

Jaha okej, då vet jag! Jo jag pluggar ju fem dagar i veckan! Och jag ska försöka få någon som kommer ha Lovisa lite på torsdagar så hon slipper gå på dagis då, annars är hon på dagis mellan 7,15-17 på torsdagar! :(



Jaa, tänk om man hade haft en hushållerska som kunde hålla rent och laga middag tills man kom hem? Så de bara var att äta och sen fullt med bus med barnen!

2008-09-14 @ 14:37:27
URL: http://lovisasmamma.blogg.se/
Postat av: sandra

oj vilken helg =) haha o vem är då denna norsk?! ;) joho den har vart bra =) den har gått så fort, shit, redan sönda.. :) Kram

2008-09-14 @ 15:03:34
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Nette

haha, för de ä ju så normalt att åka på mc te bispan mitt i natten med:P hoppas du hade kul allefall :)

2008-09-14 @ 15:57:10
URL: http://lijese.blogg.se/
Postat av: Nette

de ringer många fulla gubbar till dig förstå jag?:P

2008-09-16 @ 00:24:34
URL: http://lijese.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0