Skönt att vara hemma

Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att vara hemma och bara vara. Den sista veckan har varit hektisk, rent ut sagt. I fredags åkte jag ju till Stockholm och virrade runt hela helgen, sammanlagt 19 timmar på buss och 7,5 timmar på STS. Övrig tid gick åt till att promenera runt vilket slet ut mina fötter totalt.
Sen nu måndag - torsdag har ni ju läst om i det föregående inlägget.. men det har verkligen varit fullt upp den här veckan! Igår kväll fick jag klart ännu ett etik-arbete som jag har skickat, så nu har jag ett arbete i sjukvård, ett i Etik och så kom jag på att jag fortfarande inte gjort Arbetsmiljö-arbetet, så då har jag det arbetet också... och det är rätt stort.. Känner mig lite stressad över det arbetet faktiskt, men det lär nog lösa sig.

Celia är i alla fall här nu, hon kom strax efter 11:00. Mammas stora tjej! Det är konsigt, men det känns som att hon utvecklas så himla mycket under veckan när hon är hos Anders. Nu kan hon äta själv med sked hur bra som helst, kan ta mat på skeden själv och allt.. Förut har hon helst velat att vi ska göra iordning tuggorna åt hon, och så tar hon dom till munnen själv.. men nu klarar hon hela kitet galant själv. Tiden går alldeles för fort...

För tillfället ligger hon och sover, och jag har fixat med räkningar, diskat och städat undan lite här. Och Anders, jag har ringt och ändrat dagis-tiden på måndag, så det är kirrat! Bara så du vet =)
När Celia vaknar ska vi gå över på Ica och handla lite grejer till maten, och sen får vi se om vi går direkt ner till mamma sen kanske. Hon är ju momma-sjuk, och Linda kommer hem vid 17:30 tror jag det var, och hon är nog också lite Celia-sjuk misstänker jag ;P Synd bara att det är så tråkigt väder ute idag!! Fast det var ju inte kallt, så man ska väl vara glad för det lilla, right? :)

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

jamen precis =) och så tar vi utbildningen så snart du känner att du har tid att ta tag i den ;)

Hoppas ni får en fin helg.

Kram

2008-10-24 @ 14:52:12
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0