- Stormvindar

"Fångad av en stormvind" kan man lugnt säga att Bispgården är just nu, för att inte tala om igår! Jag jobbade ju som sagt i går kväll, och när vi sitter och fikar hör man riktigt hur vinden tar i och helt plötsligt så far bordet och stolarna på altanen iväg ett par meter!  Snacka om att man blev paff...

Jag undrar verkligen när det ska sluta blåsa? Det har ju för tusan blåst i över ett år nu! Kommer riktigt ihåg hur jag kämpade för att ta mig till bussen på morgonen ifjol när jag skulle på skolan. Världens mage, motvind med runt 15m/s och uppförsbacke HELA vägen (vilket var nästan 1 km). Usch usch usch vad svettig man var när man väl kom fram till busshållplatsen!  Ingen direkt höjdare, om man säger så.


I alla fall så har jag varit upp till syster Birgitta nu på morgonen och tagit blodprover inför operationen imorgon, känns lite smått nervöst men det lär ju gå bra. Klarade man av en förlossning så varför ska man inte klara av att bli nedsövd och sen vakna utan att ha varit medveten om smärtan? :P Vid förlossningen kämpade man ju liksom med värkar och smärta i bra många timmar ( i mitt fall 33 timmar! ). Värsta blir ju att jag ska vara fastande från midnatt.. hur tusan ska jag överleva det? Kliva upp på morgonen och inte få äta nåt, och till på köpet sitta och skumpa med bil in till Östersund i över en timme..? Jag kommer ju bli åksjuk! Skulle verkligen inte förvåna mig...

Sen idag måste jag och Celia trotsa vädrets makter och bege oss ut en sväng, för klockan 15:00 ska jag träffa studievägledarn på BTS (eller RGS heter det väl numera..) och få hjälp med vilka kurser jag saknar, och hur jag ska tillväga för att söka studiemedel och grejer. Undrar just vilka kurser jag saknar?

Men nu ni, gott folk, ska jag plugga lite innan fislisan vaknar. Hon har f'resten kommit på att hon kan leka tittut själv, så nu sticker hon iväg och gömmer sig vid nån dörr, sen sticker hon fram huvudet med världens smajl och skrattar, gömmer sig och kikar fram igen med det där underbara smajlet. Ska försöka få det på film sen så får ni se!

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0