- Kasslergratäng

Alldeles nyss svängde jag ihop en kasslergratäng som står i ugnen nu och bara väntar på att bli klar! Jag är hungrig som attan! I alla fall, här är mitt recept på kasslergratäng (dock vet jag inte om den är god än... :P):


1 kasslerbit
1 paket potatisgratäng 1800g (man kan ju också göra egen om man orkar :P)
2 gula lökar
3-4 st rivna morötter
Riven ost

Salt
Peppar
Grönsakskrydda
Vitlök / vitlökskrydda
Gratängkrydda

Gör så här:

1. Riv morötterna och hacka löken (grovt eller fint.. som du vill!)
2. Skär kasslern i strimlor
3. Smörj en ugnsform med lite margarin
4. Lägg kasslern i botten av formen och strö sedan löken och morötterna över
5. Salta och peppra efter smak. Grönsakskryddan ska också på nu
6. Häll över potatisgratängen och se till att den täcker hela formen
7. Nu är det dags för vitlökspulvret (eller färsk, finhackad vitlök) och gratängkryddan (finns att köpa på Ö&B den också)
8. Toppa med riven ost och sen in i ugnen på 225*c tills den fått färg, ca 30-40 minuter.



Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0